Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: frågor-och-svar
Läst 1486 ggr
PetitePuma
0

Vad kan man göra för bodyart?

Hej! Undrar vad man kan göra för bodyart annat än tatuering eftersom att jag är minderårig. Har kollat lite piercings men är inte så sugen på nåt förutom bröstvårtan, fast det är för riskabelt pga amning och sånt… Hjälp :)

artdesiu
2

Piercingar är ju (precis som med tatueringar) inget som man gör på minderåriga. Åtminstone inte om piercaren är seriös (möjligen med undantag för om man har förälder med sig, men då brukar det vara +16 år som gäller).
Är du minderårig så vänta tills du har åldern inne, det finns många risker med att göra saker i för ung ålder. Dels kan du ångra dig men om du låter en kompis göra, eller en oseriös piercare är risken också stor att hygien och liknande rutiner inte följs och att du får problem med infektion eller dylikt.
Med andra ord, vänta! Det är ingen brådska, du kommer ju fortfarande ha valmöjligheten att göra den piercing/tatuering du vill när du väl är gammal nog. Och jag tror att de flesta här på Bodyart.ifokus håller med mig på den punkten. :)

Vad gäller bröstvårtspicering och ammning brukar det sällan vara ett problem, kvinnor med piercing i brörstvårtorna plocka helt enkelt ut smycket under tiden de ammar.

Jag vet att det är jobbigt att vara för ung för alla "roliga saker". Jag tyckte också att det svårt att vänta tills jag var gammal nog. Men idag är jag glad att jag inte hade chansen att göra de piercingar/tatueringar jag ville när jag var 15, jag hade ångrat det idag..

[mikaela07]
0

Du kan ju ta hål i öronen, töja. Finns massa roliga grejer man kan göra i öronen, och dessutom väldigt många fina smycken :)

#1 Håller med på alla punkter. Hade också ångrat mig om jag fick min vilja genom som 15-åring, hade inte sett klok ut.

PetitePuma
0

Ja, jag har en conch men vill göra något mer fast inte i öronen. Tatuering väntar jag självklart med. Men något annat, finns det? Tack för svar :)

Hedvig21
0

Hur gammal är du om man får fråga? =D

MIIMSS
0

navelpiercing är ju alltid snyggt

PetitePuma
0

Jag är fjorton.. Femton i år. Känns alltid som att jag är äldre :p navelpiercing har jag inte kropp för :s det har blivit lite 'fjortis' över det också.

MIIMSS
0

aah ok:) i finland gör man iaf piercings för underåringar men då måste man vara 15, annors med förälder. Vet inte om det skiljer så mycket i sverige:)

PetitePuma
0

Det är samma i sverige :)