Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5098 ggr
Cederin
0

Känslan av tungpiercing?

Har en fråga, kanske lite klurig till er med Tungpiercing.
Hur känns det med en stav i munnen?

Är ganska sugen på att ta en men det som får mig att tveka är att det
skulle kännas obekvämt, problem att äta, osv. Jag är inte rädd för
smärtan eller något, mer om det är värt 600 kr för att sen kanske märka att det inte känns bra..

Jag är nyfiken helt enkelt på hur man vänjer sig, hur lång tid det tar att göra det och framför allt om det känns konstigt i munnen. För det är
väldigt snyggt!

Om det är på något sätt jämförbart med labret så skriv gärna det, för jag hade en off center för ett tag sedan och jag kände inga problem med den. :)

Medarbetare på Naglar och Hår

JossanH
2

Min slutade spänna och göra ont på 1 vecka. Jag var mycket noggrann med skötseln.
Först tyckte jag det var jätteobekvämt med kulan längst ned. Den gjorde ont. Jag kunde inte äta fast föda eller tex youghurt med bitar i (allt var tvunget att vara slätt) under ca 5 dagar. Svullnaden gick ned och den kändes bekväm efter första veckan.

Nu känner man den inte alls (9 år sedan jag tog den), dock känns det tomt om man tar ut den- som när man tappat en tand. Men även det vänjer sig ju munnen vid.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alexandra-S
1

Jag tog min sista augusti, alltså precis 4 månader sedan. Första dagarna kändes det lite knepigt och jag vågade inte prata då jag trodde att jag skulle tappa den, men ont? Nej, inte alls! Jag och min kompis som tog samtidigt som mig reagerade väldigt olika. Hon hade så ont första veckan att hon övervägde att ta ut den bara för att slippa smärtan, medans jag inte hade ont över huvudtaget!

Men som sagt, första dagarna tyckte jag att det var lite obehagligt, men sedan vänjer man sig och nu känns det helt naturligt med den! 
Jag ser det faktiskt som något negativt också att inte ha ont, jag började leka med den redan andra dagen vilket har resulterat i att om man kollar noga så ser man att den är lite 'dragen' alltså att hålet är lite avlångt, men det syns inte om man som sagt inte står och tittar väldigt noga.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

SandraNoSekai
0

Som JossanH skrev så var det svårt att äta den första veckan och det kan göra lite ont vid den understa kulan då den oftast ligger och skaver på strängen under tungan men efter ett tag så märker du knappt av den och den stör absolut inte när man äter!

En rolig sak nu när jag tänker tillbaka är att i början när jag försökte äta sushi så var det jätte jobbigt för det kändes hela tiden som att man hade riskorn kvar på tungan och jag försökte febrilt få bort det innan jag insåg att det var piercingen haha :)

DESU!~Cool

Alexandra-S
0

#3 Jag kunde inte svälja mina tabletter första dagarna för jag även då trodde att jag liksom skulle 'suga med kulan', eller dricka upp den, väldigt irriterande!!
Men som dom andra också sagt, det försvinner efter någon vecka Glad

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

Cederin
0

Har fått bra svar här, det verkar ju som att obehaget när man inte är van försvinner när den är läkt, typ. Men usch, den där första veckan, jag som är så matglad! Haha.. antar att det är värt!

Många jag känner, bland annat min pappa tycker Tungpiercing är dumt för att det sliter så på tänderna. Men om man har den rätt placerad och med en kula av plast, kan det verkligen skada så mycket då? I vilka situationer (förutom om man biter på den) kan det vara direkt farligt för tänderna att ha den?

SandraNoSekai
0

Haha jo jag kommer ihåg att jag hade den rädslan med haha! Att man skulle råka käka upp piercingen på nått vis men jag har aldrig tappat kulorna till min Tungpiercing faktiskt! Mina sitter som berget men jag har hört att vissa folk har tappat dom/svalt dom :S

DESU!~Cool

SandraNoSekai
0

Den sliter inte ett dugg på tänderna sålänge du inte håller på och leker med den!

DESU!~Cool

OttoIsTheShit
0

passa dig för å käka nötter bara xD dom lägger sig gärna under kulorna å de gör ont xD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

SandraNoSekai
0

Har jag aldrig upplevt faktiskt o.o

DESU!~Cool

OttoIsTheShit
0

asså :O ja gör de jämt.. å ja som älskar nötter xD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

LillaBenice
0

Jag gjorde min i tisdags..asså jag märker ju att jag har ngt i munnen men inget jag tänker på speciellt,första dagen alltså dagen då jag tog den så kunde jag typ bara dricka saftsoppa.flytande. send agenefter då gav jag mig FAN på att jag skulle kunna äta lasagne för vi va på sjukan med pappa.oh de gick sakta men säkert:) nu äter jag ALLT..haha jag testade äta nötter härm dagen oh precis som ottoistheshit så var det lite läsgigt d det faktiskt gjorde ont när dom hamna under kulorna..:) men nu märker jag den knappt.

LinneaL
0

Hur är det när man sväljer? Trycker inte kulan upp mot gommen? För när jag sväljer så lägger sig hela tungan hårt mot gommen liksom.

LillaBenice
0

12 jag tuggar nu mer på ett annat sätt, jag puttar maten med tungan till sidan och sel när jag sväljer så använder jag tunungan men inte lika mktvsom jag gjorde förut :)

olympiathurfjell
0

Det var lite lustigt att käka när tungan var svullen men annars så vande man sig ganska snabbt. Nu känns det konstigt att inte ha den i munnen. ;)

Olympia Thurfjell

-olympiathurfjell.blogg.se

[Kajsa91]
0

Svårt att äta dom första dagar , känns lite konstigt.
Jag har haft min nu i.. en månad kanske? något sånt. Tänker inte på den längre, känns inte att man ha den :)

Så man vänjer sig snabbt.. Precis som om man klipper av håret och märker att man plötsligt inte kan sätta upp de längre :P Precis som med allt. Du vänjer dig :)

Och ifall du inte skulle gilla de så är 600 kr något man överlever utifall att, visst, det är mycket pengar men man överlever., Och chansen att du kommer tycka den är ivägen eller något sen efter en vecka är minimal :)

Cederin
0

Tack åter igen för bra svar =)
Grubblar på det.

Karmatarerskanise
0

Jag åt redan samma dag som jag gjorde min Tungpiercing. Kändes ovant, men inga problem att äta.

Jag märkte piceringen den första veckan, sedan lärde jag mig hur den skulle ligga i munnen.

Jag hade min i 10 år, sedan fick jag ta ut den eftersom den började skava fram tandhalsen på en tand. Det är också lätt hänt att man råkar bita på piercingen undertiden som man har läkestaven. Har kompisar som bitit bort delar av sina tänder.

Forgetful
0

Jag vande mig första dagen vid att ha den i munnen x) den blir ju lika varm som du så man tänker inte alltid på att den finns där heller :P efter bara någon dag känns det helt naturligt och om jag tog ut den nu så skulle det fattas något xD Maten är ju lite besvärligt i början men en del äter direkt så det är från person till person :) Själva piercandet gjorde inte alls ont tycker jag, ärligt talat är hål i öronen med pistol värre än att ta hål i tungan xD jag var öm i kanske en vecka och läspade 3 dagar men sen var allt normalt :) nu har jag haft den 3-4 veckor och jag stormtrivs :D

//Forgetful

JossanH
1

även om man inte leker med piercingen så kan man råka slå emot tänderna när man pratar och den kan skava utan att man direkt märker något.

Sajtvärd på Iller.ifokus

wingren
0

Jag kände bara obehag det första dygnet eller så. Har väldigt bra läkekött så kanske är lite därför med.. Läkestaven kan ju vara lite jobbig ibland men när man sen ska byta brukar piercaren ta fram en stav som passar ens "tungstorlek" ^^ Så då är det inga som helst problem! Man kan råka bita på den ibland eventuellt men för övrigt så märker jag inte av den. Sen, om du skulle känna dig för obekväm med den efter två månader så kan du ju trots allt ta ut den :)

Wand
0

Känns ingenting. Det känns precis som att man har en kula som ligger på tungan, och de första veckorna är det lite irriterande för det känns som att kulan lossnat från staven och liknande, haha! Men man vänjer sig snabbt och då märks den inte över huvudtaget.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Namiko
0

Det känns inte alls när man vant sig. Jag bytte från läkestaven redan första veckan för att jag knappt kunde äta med den och sen tog det inte lång tid innan jag bara kände av den när jag tänkte på den. Staven känner jag aldrig och det är väldigt sällan jag känner av kulan under tungan och det känns som att jag har ett stort hål i tungan/gommen när jag tar ut den. När ömheten och svullnaden gått över så tänker man inte längre på att man har något där.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

aaamandie
0

Jag fick ingen märkbar svullnad alls och det gjorde inte ont en enda gång! Obehagligt var det inte heller, jag blev bara hemskt nyfiken och sprang och tittade 24/7 på om jag verkligen hade en piercing där haha! Ett misstag jag gjorde dock var att jag började "leka" med den för tidigt så hålöppningen under tungan töjdes haha :D
Har en större kula under tungan nu för när jag hade den vanliga storleken så kunde den glida upp och in i tungan (sorry för äckligt prat) haha!
Så ett tips, lek INTE med den för tidigt! Jag började säkert dagen efter jag tog piercingen haha :D

EmyJ
0

Oj, hoppas för din skull att det går ihop sig, det där lät inte bra..

www.kickemcattery.se

aaamandie
0

#24, om du menade mig så är det ingen fara! :) Har haft den i… tre år i juli tror jag. Så jag har inga problem iaf :D Har inte haft den normalstora kulan på säkert 1,5-2 år så har ingen aning om det funkar nu.

Men har haft den här storleken så länge så det är ovant med mindre kulor ;)

EmyJ
0

#25 Men du lär ju se om hålet är tajt mot staven eller inte? Cool Vilket det ska vara..men det är som du säger, man vänjer sig snabbt med olika saker med en tungpioercing! Glad

www.kickemcattery.se

aaamandie
0

#26 Inte så tajt :D Kan röra på den en hel del utan att det "tar emot" haha =D Ja man gör ju det, har den större kulan på ovansidan också och när jag byter till en mindre blir det askonstigt haha :D

EmyJ
0

Ajjabajja fröken då har du lekt för mkt ;) Sånt är livet eller hur :P

www.kickemcattery.se

aaamandie
0

Hahaha ja jag har väl det :D Man lär göra något dumt innan man blir klok av det ;)

EmyJ
0

Jo man lär av sina misstag heter det väl? ;)

www.kickemcattery.se

aaamandie
0

Preciiiiis! ;)

UlrikaD
0

Hade min i sju år, men började få märken på tänderna. Vet inte riktigt vad jag pysslade med när jag sov. Sen fick kompisen fixa tänderna för nästan 30000 pga sin, så jag tog faktisktk ut min.

Tog längre tid att vänja sig vid att den inte fanns där än tvärtom faktiskt.

Henrik93
0

Jag gjorde min i Måndags.

Första dagen var det obehagligt, kunde knappt dricka vatten för att det var kontsigt med en lång stav i munnen! haha

Den gör inte ont, och har faktiskt bara ömmat lite under i gommen eftersom kulan ligger och skaver. Men nu är det helt okej.

Helt värt 600!

Jag betalade dock bara 400 för min:)

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer