En liten fråga ang tungpiercing
I tisdags så gjorde jag min tunpiercing men jag tycker att den understa kulan sitter väldigt långt fram, typ precis vid tungspetsen. Är det helt normalt att den ska sitta där eller ska den sitta längre in? Blev lite fundersam bara :)
Du har ingen bild? Att den sitter vid tungspetsen är väldigt långt fram :O
Tyvärr inte, och orkar inte ta heller ^^ Men när jag sträcker ut tungan så sitter den helt perfekt. Det är inne i munnen som det ser ut som den understa kulan sitter väldigt långt fram. Öppnar jag munnen (typ gäspar) så ser man ju den understa kulan där och den sitter allra längst fram på tungspetsen. Ska den understa kulan kunna synas liksom om man bara gäspar? Tycker liksom min sitter väldigt fram då och syns rejält. Kanske är en jätte dum fråga men vill veta :p
Om du sträcker ut tungan helt och staven sitter rakt igenom så är piercingen rak.
Den lägger sig alltid lite annorlunda i munnen, min åker fram litegrann den med så det är nog ingen fara :)
Ja alltså om jag sträcker ut tungan så sitter piercingen helt rak. Inne i munnen vet jag att den sitter typ "snett" att den översta kulan ska ligga längre bak o den understa kulan längre fram, men tyckte det såg så konstigt ut när den understa kulan låg framme vid tungspetsen :s
Men det är inget jag behöver oroa mig för eller? Typ att den sitter fel?
Nejdå, du har antagligen läkstaven i, hoppas jag. Och den är ju lång. Min översta kula verkar vilja ligga bakåt i munnen, vilket resulterar i att under kulan åker framåt. När man gäspar dras ju tungan ihop bakåt. Därför ser du då båda kulorna. Ingen fara :) Jag gjorde min i måndags. Läker fint. Hur går det för dig?
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Det är ju som det ska att kulan åker fram när man har tungan liggandes inne i munnen. Vår anatomi gör att det blir så.
#6 Okej vad bra, nu känner jag en lättnad iallafall. Självklart har jag i läkstaven. Jag tog ju min i tisdags och det enda var väl att det kändes konstigt att ha den där och jag hade väldigt svårt att äta. Dagen efter började den svullna och det är den fortfarande, men inte så mycket. Jag har försökt att kämpa genom att äta vanlig mat ända sen jag gjorde den och det har gått bra även fast det har gjort lite ont. Men den läker väldigt fint för mig :)
#7 Okej, vad bra, tack för svaret :)