Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 6002 ggr
wanna-be-thin
0

läpppiercing+tandställning=?

jag tänkte skaffa en läppiercing nere i sidan, (vet inte om det heter något speciellt..) men så ska jag få tandställning typ innan nästa sommar, frågan är om det blir något problem?

någon som har erfarenhet av det som vill berätta? :)

väldigt sugen på piercingen iaf! puss!

BMEXX
0

Tandställningen kan gå sönder och tandläkaren brukar säga att man inte får ha piercingar runt/i munnen, jag väntade med min Tungpiercing till efter allt var klart.

// Pabblo

wanna-be-thin
0

aah :/ låter inte kul med tanke på att min tandställning inte åket av förrän efter typ 2 år.. o sedan väntar käkoperationer o då tror jag inte jag känner för ytterligare ett hål i läppen.. hmm., men får nog i vilket fall ringa min tändläkare/kirurg innan.. tack för svaret (:

BMEXX
1

Jo du sparar en massa bök, vet en tjej som tog ur sin piercingar under tandläkarbesöken och sedan hade i dem igen efter. Och hennes tandställning gick sönder hela tiden och var tvungen att komma tillbaka.

// Pabblo

wanna-be-thin
0

aha ja det är verkligen ett minus det blir ju bara dyrt och jobbigt :/ tack för tipsen :), antar att tråden går av om man har i den o de där 'kuddarna' släpper kasnke..?

dogpoo
0

jag vet att min tandläkare plockar bort tandställningen om man har piercing i läppen, man får skriva på papper att man inte ska ha några orala piercingar.

lite OT men vad ska du göra för operation? jag ska nämnligen göra min käkoperation om 1 år

wanna-be-thin
0

#5  aah okej :(

jag kommer inte ihåg vad de heter men först blir det att ta bort visdomständerna, ganska snart nu innan tandställningen

sen efter tandställningen fixat klart o käken inte växer längre ska jag opereras

överkäken ska sågas loss och flyttas fram, och underkäken ska flyttas bak. det finns två varianter att välja på med underkäken, antingen att de sågar längs med käkbenet (nackdelen är att det är större risk att skada en nerv, men fördelen är att man inte behöver fixera (surra ihop) käken) sen finns det en de sågar mer horisontellt av käkbenet men då behövs ju fixering, sedan ska de nog också använda lite hakplastik, altså flytta min hakspets så den är lite rakare, den är nån millimeter åt höger eller så :P

detta är pga. mitt underbett

vad ska du göra? :D

BMEXX
0

Okej det där lät läskigt! Men det blir fint till slut iaf.

Jadu tycker nog det är onödigt när det är stor risk att du måste bli av med den igen sedan, men vill du ha i bara några månader så varför inte.

Vet faktiskt inte vad det är som går sönder. Men gissa på att det kan vara fästena.

// Pabblo

wanna-be-thin
0

#7 ja det är lite scary men jag vill ju det o tänker att annars kommer jag bara ångra mig resten av livet :P o trots att det är en stor operation kan jag säga att jag är inte så missbildad som det låter mheh ;D bara lite stor käke (a) o ja det känns ju ganska onödigt om det bara är några månader , but we'll see :P efter operationerna är det inte helt som det kommer vara förrän efetr några månader även om den värsta svullnaden går ner på en vecka eller så.. men jag kan säga att direkt efter operationen kommer jag absolut inte vara vacker xD haha kommer vara rund som et fotboll o blå/gul/grön som om någon haft färgkrig med mig (;

BMEXX
0

Ucsh.. kommer du vara sängliggande och så med? En vän skulle krossa gommen eller nå sånt och han sa att han skulle bli liggande och bara dricka/äta lös föda. Men det verkar som han slapp undan det:)

När du är svullen lär du inte kunna ha piercing men det antar jag att du har gissat det själv redan:P

Få hoppas det går bra ivf.

// Pabblo

dogpoo
0

min överkäke ska flyttas 4mm fram och men underkäke ska flyttas 1-2mm bak. det låter lite när man säger så, men det kommer bli stor skillnad. under den operationen så ska dom även plocka bort mina visdomständer.

men nu efter jul får jag tandställning och en "fjäder" som ska bredda min överkäke, som är för liten.

wanna-be-thin
0

oj :O låter inte mysigt :S jag kommer nog vara sängliggande pga av allt smärtstilalnde + smärtan o ja jag sak bara typ börja med juice sen soppa sen puréer osv..

ja jag tänkte ochså det men iom. att det är typ 2 år kvar tills dess så.. ;) kasnke mer o kanske mindra, hoppas jag med! :D

wanna-be-thin
0

#10 okej då har du kasnke samma problem som mig ungefär :) min underkäke är större är den ska va o överkäken är mindre än den ska var - dålig kombo (;

ja det blir en hel del ändå, jag kommer inte ihåg måtten på förändringarna.. (: men du ska ha tandställning först o sen operation väl? isf låter det som en kort tid med tandställning.. men du aksnke redan har så bra tänder :)?

dogpoo
0

jag var på möte hos kirurgen för några veckor sen, och då var det 8 olika läkare som tittade på mig. känndes lite konstigt må jag ju säga. och dom sa att man ligger inne på sjukhuset 2-4dagar om det inte uppstår några komplicationer. och sen har man "sängvila" hemma i 2 veckor innan man får återgå till vardagen. och man får inte äta fast föda på 6 veckor. snacka att man kommer bli less på soppa och yoghurt

wanna-be-thin
0

okej ja, precis man kommer ha fobi för sånt flytande sen ;D hahah

samma här, jag kom in i rummet sen satte jag mig i stolen o så trängdes typ 8st kirurger på mig och mätte med linjal o grejs xD precis som folk samlas runt en barnvagn med en nyfödd bebis llr nått (; hahah

dogpoo
0

men jag längtar verkligen efter min operation, har stått i kö på den i 5 år nu

mandariiin
0

Jag hade en vanlig labrett när jag hade tandställning. tandställningen gick aldrig sönder. däremot så fastnade jag väldigt ofta med staven i ställningen. och det gjorde otroligt ont.

wanna-be-thin
0

#15 oj det var verkligen länge! varför har det varit så lång kö?

#16 okej, men vad sa tandläkaren om det då?:)

Liss
0

Jag skulle gått igenom en sådan operation när jag var yngre också. (tandställning, ta bort visdomständer, operera.) Men jag sa ifrån :) Vet inte om jag ångrar det eller inte… men min läkare sa att det förmodligen inte ens skulle hjälpa speciellt mycket. (vet inte om det var för att skrämma mig) Jag kan i alla fall inte bita av saker ordentligt med framtänderna och har värk i käkarna väldigt ofta :) Så jag hoppas att det hjälper för er :)

Men för att gå till frågan. I vanliga fall vet jag att det finns många som haft både tandställning och labretpiercing utan problem. Men i ditt fall, då du ska opereras och allt sådant, så känns det lite onödigt att skaffa en piercing. I och för sig ska du ha tandställningen i 2 år innan? Men om du då verkligen vill ha en piercing så fråga din läkare först. Det kan vara så att du inte får ha det för dem i den frågan.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

wanna-be-thin
0

#18 okej, synd att du inte gjorde den då med tanke på att du har lite problem med käken nu, jag har själv inte problem mer än att jag inte gillar det o sen också att mina framtånder inte går ihop så jag ahr lite svårt för att bita av saker sådär :)

ja två år är ändå en ganska lång tid, så det blir lönt lixom :) och då kanske det inte växer igen undertiden jag sak återhämta mig från operationerna :) men ja det känns smartast att fråga kirurgen först :) tack

mandariiin
0

Tandläkaren sa inte så mycket om mina piercingar då. Mamma sa desto mer, med tanke på att det var hon som var tandsköterskan. Tungan ute

wanna-be-thin
0

okej :P hah och det är min mamma med.. x) kan gissa att hon ogillar läppiercing.. (;

eradicate
0

Samma här, jag hade labret och tandställing utan att den gick sönder pga det, men det hände att piercingen fastna och det gör ont. Min tandläkare sa inte så mycket, hon frågade bara om den inte var ivägen.

Men nu har jag dock vertikal labret och har inga problem överhuvudtaget ^^

wanna-be-thin
0

#22 okej låter ju bra :D fast vertical labret är inget jag vågar mig på (;

dumdums
0

Jag har läpp piercing i underläppen och tandställning över och under.

Inga problem alls. Tandläkarna sa ingenting (tog inte ut den under läketiden) och nu tar jag ut den när jag ska dit bara! :)

wanna-be-thin
0

ah men detta låter ju bättre än innan :D nu ska det bara bli dags att fråga mamma också ^^ (hon är inte den roligaste att vara ovän med o hon kan bli agom sur om det inte är som hon vill..)

BMEXX
0

Men hur kan du veta vad din tandläkare tycker? Men annars lycka till

// Pabblo

wanna-be-thin
0

#26 jag vet ju inte men några har haft positiva svar.. men det låter väl ändå smartast att fråga sin mamma före tandläkaren? speciellt eftersom mamma är med mig hos tandläkaren eftersom det blir en såpass stor grej.. då är det kasnke bra att ha tagit upp det tidigare, right?

wanna-be-thin
0

skitskitskitskitskiiiiiiiit!!!!!!!!!!!!!!!

hon vägrar låta mig göra det den j*veln.

. slut

the end

f*ck

BMEXX
0

Ingen aning om hur gammal du är men kanske snart 18 och du får göra som du vill;) min mamma hade ingenting att säga till om efter jag fyllde 18:P

// Pabblo

wanna-be-thin
0

jo det är två år kvar, men då ska jag opereras så kanske när jag är 19 eller nåt kommer jag kunna göra det då :) tänkte annars att jag kunde ha det nu sålänge innan operationerna men nej, men ja två-tree år to go ;)

memm
0

Hej! Jag har en Tungpiercing sen 5 år tillbaka. Jag skulle behöva skaffa tandställning, ev senare i år, men kommer bara behöva ha den i högst 10-12 mån och jag undrar om jag måste ta bort min piercing dvs för gott? Bara för tandställningen..!? Eller går det att ha kvar den ändå? För jag vill verkligen inte ta ut den bara för de lixom, de vore synd. Jag leker nästan aldrig med staven och den är kort med små "bollar" så den känns knappt och jag glömmer bort ibland att jag har den där.. Vore tacksam för svar!