byta salva på tatuering
Förra veckan gjorde jag min första tatuering och jag smörjer den med bepanthen. Spelar det någon roll om man byter salva till helosan under läknings tiden? Enligt mig så tror jag inte det spelar någon roll men vill ändå vara säker..
Jag brukar köra med bephanten första fem dagarna typ och sen byter jag till Helosan eftersom den inte är så fet. Funkar fint för mig iaf :)
Har vänner som gör som #1 utan problem.
Får man fråga varför du vill byta?

har tänkt att göra fler tatueringer å jukonsalva är billigare så därför byter jag. Känns som om att bepanthen är mer för nygjorda tatueringar och att jag inte behöver köra med den i tre veckor ;)
Jasså du ska byta till Jukon, du skrev Helosan.
#3 Jag tycker att om man ändå lägger ganska mycket pengar på själva tatueringarna så är det värt att lägga pengar på den kräm som man tycker är bäst, även om den är dyrare än andra. Tatueringarna ska ju sitta där hela livet :)
Fast nu kanske Jukon eller Helosan fungerar bäst för dig, det vet man ju inte :)

om man lever på sitt studiebidrag och planerar att göra en till tatuering till hösten så är 70 kr ganska mycket ;)
Är i samma sits och jämfört med flera tusen så är inte 70 kr så mycket ;)
Fast bephanten kostar väl runt 50? :s
Köpte Bephanten häromdagen och då kostade de 55:- på apoteket.
Kan erkänna att tuben är ganska liten så till någon stor tatuering får man nog köpa minst 2-3 tuber.
Men tror nog de är lungt att byta salva men kör med Bephanten i början då de är den mest kritiska tiden för en tatuering, sen kan du byta till någon annan när de mesta av skorvaran ramlat av.
jag hade vanlig vit vasselin till min på armen och det funkade bra.
Vaselin är inte att rekommendera dock, är inte mjukgörande :)
Jag är allergisk mot Bepanthen och har använt Helosan på samtliga tatueringar och det har alltid funkat bra. Gäller bara att hålla dem insmorda konsant under läkningsperioden.