"Töjnings startpaket"
Eller vad man nu kallar det för 
Vill börja töja öronen och tänte köpa ett paket med både tapers och tunnlar till varje storlek. Har hört att man inte ska använda plast utan metall i början, är det så?
Har ni tips på någon butik i Stockholm som säljer sådana paket, eller någon butik online?
Jag har tittat på storlekar och tror 6mm verkar passa mig, så det är väl mitt mål kan man säga.
Har läst artikeln som finns på sajten så ni behöver inte hänvisa till den =)
Annars kan du köpa en törstar och en rulle gängtejp. Då slipper man köpa en i varje storlek, bara att vira på några varv med tejp ibland. Kolla på crazy-factory.com. Tror inte de har färdiga paket men man kan ju plocka ihop ett eget med olika storlekar. Billigaste sidan jag vet iaf, och dessutom bra utbud. Jag har kört med plast hela tiden, aldrig haft problem :)
#1 Tejp vill jag inte gärna köra med eftersom det är första gången =)
Såg dessa som är av kirurgisk stål http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=1702
de verkar bra tycker jag. Materialet verkar säkert också. Tänkte börja med 1,6mm och sen ta 2mm,3mm,4mm osv
är det en bra idé?
Skulle vilja ha någons slags plugg till varje storlek som jag kan byta till, är det bäst att även de är i kirurgiskt stål? Hur vet jag vilka man kan skruva av baksidan på så man slipper lirka in dem i ett öra som ej är läkt?
Hur länge ska tapern sitta i innan man byter till plugg? =)
Såg att dessa finns som 2,5mm och upp, tror det går att skurva av en sidan?
http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=2443
Tips på vilka jag ska köpa när jag precis har börjat, alltså 1,6mm och 2mm?
hmm, såg dessa spiraler nu http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=3514
skulle de funka att ha både som tapers och smycken? Så man slipper köpa två av varje. I alla fall tills typ 3.2mm. De kommer inte ramla ur örat när jag sover eller något i så fall?
#5 Finns det några nackdelar med plast? Spelar det någon roll om man töjer med plast eller stål? Vill inte förstöra mina öron, men stål är ju dyrare så går det att använda annat gör jag det gärna…
Silikon, akryl och organiska material fanns det spiraler av, funkar några av de bra som "läkningsörhänge"? 
Jag töjde med plast utan problem.
#7 Vet du om den här funkar att töja med? http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=3890 akryl ska det vara? 
Tyckte de var rätt snygga också..
#8 Ja det går att töja med, det var sådana jag använde mig av.
#9 Tack då ska jag köpa dem! 
Vet du om man brukar få med gummiringarna när man köper smycket, eller behövs inte sådana för att hålla spiralen på plats? Tittade på bilder och då verkar det som att vissa använde ringarna.
#10 Jag har aldrig fått med ringar, och har aldrig behövt det heller.
Jag har töjt med plast utan problem. Sambon likaså.
Gummiringarna är bra om man pillar mycket på smycket, iallafall när hålet börjar bli något större, efter 5 mm hade jag gummiringar jämt för jag råkade pilla ur dem annars, fastnade i saker etc.
ååh, nu vet jag inte vad det är för fel på sidan, brukar den vara svår att beställa från? Har skrivit in min postadress 10 gånger nu säkert, den sparas men när det sen visas vart paketet ska skickas står bara halva postadressen med T_T Varför krånglar sidan när jag ska beställa…
usch blev så irriterad på den där sidan så beställde från piercing-online.se istället, blev tom billigare än vad det skulle blivit från den adra sidan. Dock hade de inte lika snygga grejjor på långa vägar men men, nu kan jag börja töja i alla fall 
Utseendet på de man töjer med spelar ju inte så stor roll egentligen, är ju smycket man sätter i till slut som är viktigt ;)
Älskar att köpa nya pluggar och tunnlar, finns ju så mycket snyggt! Har ett paket på väg hem just nu, är dålig på att vänta och vill att de ska komma NU :P
#15 Sant, men jag menar över lag var utbudet mycket mindre och inte alls lika snygga smycken, men bra priser i alla fall och snabba frakttider verkar de ha! 
Snabba fraktider är inte Crazy-factorys grej, tycker att det går fasligt trögt xP