Half sleeve/sleeve
Hej alla fina!
Ni som har sleeve eller half sleeve, hur mycket pengar har ni lagt ner totalt på den? Skulle vara roligt att se bilder och på ett ungefär kostnaden. :)
Har mina små egna funderingar på en egen halfsleeve, men ska inte ha så mycket färger i min. Men jag vill gärna se era! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
å det här vill jag läsa. funderar själv på det ;)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
Samma här, fast om man ser till området man vill tatuera så kan man räkna ut på ett ungefär hur många sittningar det skulle kunna ta. Jag vill gärna göra en halvsleeve och kan tänka mig att det tar 4-5 sittningar om jag jämför med tatueringarna jag har på ryggen (och då har jag allt i färg).
Åhh, så det är inte bara jag som är sugen! Vissa tar väl 1000kr/timmen? Så det hade ju blivit en rejäl summa (för en fattig människa som mig). Hade tänkt mig ett tema på min half sleeve, så det blir som flera motiv då, men allting måste ju gå ihop snyggt. Bäst man tar det till en tatuerare när det blir dags! :)
Men är vädligt nyfiken på andras! Roligt att titta på tycker jag. :)
/Matilda
#3 Vad ska du ha för tema? Jag tänker ha svensk sommar. Jag har redan exotiska växter och fjärilar på min rygg och har tänkt mig ett tropiskt undervattenstemma på ena benet. Gällande svensk sommar så tänker jag smultron, någon humla, nyckelpigor, styvmorsvioler, prästkragar etc.
#4 Din plan låter ju helt super! :D sådär mysig och härlig som sommaren är! :)
Själv skulle jag ju ha lite olika motiv, som jag ville skulle gå i ett tema, men det kommer bli jättesvårt har jag märkt (efter att jag klistrat ihop bilderna i minnet). Hade först tänkt ha "min syn på frihet" på armen, som hade vart fyllt med olika saker som jag känner står för min frihet, som lixom symboliserar den. Ja, det låter ju helt krångligt, haha! Jag måste nog planera om en hel del.
/Matilda
Jag har inte kommit så långt att min 3/4 sleeve faktiskt sitter på armen men jag håller på att spara och har pratat med min tatuerare. Han beräknade mellan 12-15k. Har dock ganska små armar och det får man ju räkna med spelar in eftersom jag inte skulle kunna ha massa detaljer om jag nu ville det.
Vi räknar med två sittningar, 6 timmar vardera.
Det är bra att få ett fast pris när det är såpass stort. En bra tatuerare brukar kunna beräkna rätt bra och uppskatta tiden.
Fast hur man själv reagerar när man tatuerar sig, om man tycker att det gör väldigt ont och måste dela upp i många sittningar så går nog priset upp lite. En heldag brukar man kunna få bättre pris på :)
#6 Jaha! Okej, då förstår jag. Jag har med rätt smala armar. Men sen ska jag inte ha 3/4 sleeve utan bara ½, så jag kanske får räkna med iallafall 10k då. Jag har dock aldrig tatuerat mig tidigare.. Så kanske klarar jag inte av 6 timmar åt gången.. Haha. Men får kontakta en tatuerare när det börjar bli dags istället. :)
/Matilda
De första tatueringarna gör faktiskt minst ont för då förväntar man sig smärtan från hell, men det är ju ändå individuellt såklart :)
Runt 10 är nog en ganska bra uppfattning ja :)
#7 Du ska inte ta dig an ett mindre projekt förstå, då? Att kanske göra en sak på sleeven till att börja med? Själv gjorde jag bara en hibiskusblomma som första tatuering och byggde sedan på runt den.
#8 Ja, det gör jag iaf.. Förväntar mig att det kommer göra skitont! xD
#9 Det hade varit kul, för att känna på lixom. Har ju såklart andra funderingar som inte har med sleeven att göra, men jag känner att jag har inte råd med detta just nu, däremot älskar jag att inspireras och att tänka på hur det ska se ut osv! :)
/Matilda
#10 Det är bra, hur hemskt det än låter :P
#11 Haha ja xD
/Matilda
Jag har kommit en bra bit på min helsleeve och är nu uppe i ca 8500. Räknar väl med 3-4 timmar till innan den är klar, så det lär väl landa på 12-13 000.
tjiivans.blogg.se
spindeohana.blogg.se
Räknar med 25000 på min planerade sleeve, men den kommer bestå av några porträtt också. Har redan bollat lite med tatueraren och han sade att det kommer landa runt 25000 mer eller mindre.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
#13 Häftigt! Har du mycket färg och så? Ingen bild på den? :D
#14 Ojj! Fint med porträtt :) Låter ju super :D
/Matilda
#16 Vad härlig och personlig! :D
/Matilda
Var nyss och bokade första sittningen på min 3/4 sleeve, wohoo! Bokade en heldag och ska betala 5000 för sex timmar, istället för 1200 i timmen. Lönar sig verkligen att boka heldag. Så nu hoppas jag att en till heldag räcker så att det bara blir 5k till :) hade gärna lagt mer men vem blir inte glad när det blir billigare än väntat? Haha, så glad just nu :D
#18 Najs!! Får man se bild sen då? ;)
/Matilda
#19. Självklart :D
Har dock inte tid förrän 30 april, blä, är dålig på att vänta xP
#20 I know the feeling (av att vänta på någonting man verkligen vill göra/ha). xD
/Matilda
Det är hemskt xD
Fast i detta läget är det nog rätt bra ändå, för det är ju en ganska stor grej. Min största hittills och att då veta att man har tid och pengar klart gör ju att man funderar extra på att man verkligen vill, iaf jag :) Annars är jag sämst på att vänta..
#22 Sant! Jag har inga tatueringar ännu då jag alltid vill fundera lääänge på saker innan jag bestämmer mig.. xD Men längtar tills jag gör min första tatuering.. :) Då lär det med bli jobbigt att vänta.. uuhhh xD
/Matilda
Det är smart, ska ju sitta hela livet så :)
Dock är fyra av mina fem impulstatueringar mer eller mindre. Bestämt mig ena veckan, bokade tid nästa och gjort dem inom fyra veckor :)
Ångrar dock ingen av dem.
Du kanske har lättare för att bestämma dig och vet mer vad du vill ha xD Jag är extremt osäker .. Men kanske vet man mer vad man vill ha efter första tatueringen är gjord :O
/Matilda
Mja, kanske det :)
Man brukar ju hitta den stilen man tycker om efter ett tag och då rullar det bara på efter det ;)
#26 Precis min tanke :D
/Matilda