Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2947 ggr
Rönisch
0

Min fula plasttöjning..

Töjde idag 1,6mm med små svart plastringar (eller halvringar är det nog..) de sitter helt och h*lvete snätt så beställde nya pluggar idag som jag ska sätta i…ser inte klokt ut men vägrar ta ut dem när jag har kämpat i över 1 timmer för att få i skiten…usch…

Arrowhead
0

Finns det pluggar i 1,6mm? o.O

Rönisch
0

yes, eller tunnel kallades det nog

http://piercing.nu/product/3121-gangad-tunnel.html

Arrowhead
1

Hhahaha vilken mesig liten sak! den e ju nästan gullig! ^^

[mikaela07]
0

Oj, kämpa för att få i 1,6  mm? Smörjde du med något? Det brukar hjälpa.

Rönisch
0

#3 tjaa, man måste ju böjra någonstans, ville inte köpa smycken eftersom jag ändå ska töja upp när det har läkt men nu var jag illa tvungen…hoppas spiralerna sitter bättre >.>

Rönisch
0

# 4 var i duschen så de borde varit lite mjukare av det, plus att jag använde massor av vaselin. Har haft mina hål sen jag var typ 2 år så fattar inte varför de inte vill ge med sig…men hellre det än att få någon äcklig inflamation eller så…

Arrowhead
0

Hm, kämpa för 1,6mm.. hade önskat att jag började med de, när jag töjde upp så gick jag från vanligt örhängeshål till en fyra ^^

Rönisch
0

#7 Skulle ja aldrig våga göra….även om det kan gå bra är jag väldigt rädd om mig själv…T_T

Arrowhead
0

#8 Jag skulle inte heller gjort de om det var nu.. Då jag gjorde de var jag inte lika påläst och ville bara få det gjort, satt i nåstan en timme o velade innan dåvarande pojkvännen fick trycka igenom den o de sveed kan jag säga! :P

[mikaela07]
0

#6 Hm, ja det borde ju verkligen ha hjälpt. Men allas öron är ju olika, det kan ju hända att det blir enklare när du kommit upp lite i strl, mina töjer sig mer eller mindre själv nu.. Har 12 mm men utan att jag gjort något så är de nog snarare 13-14.

Rönisch
0

#10 ååh, låter bra! Känns lite segt nu så hoppas det går bättre senare…

när ska man tävtta första gången egentligen? Såh videt på YT där de sa att man inte skulle tvätta första 2 dagarna man töjer, tänkte köra med koksalt imorogon men nu vet jag inte…?

[mikaela07]
0

Har det inte spruckit så räcker det med att skölja i duschen, ingen idé att tvätta en hudyta utan sår med koksalt eller något annat :)

Juliastrom
0

Jag fick i min 3mm på en kvart… med massor av Helosan och Vaselin :P

Rönisch
0

#12 ahaa, men har hört att det ska börja lukta osv om man inte tvättar med koksalt? Man skulle visst göra det 2 ggr om dagen? Vill gärna ha det rent runt smycket och så, man kanske bara ska vänta i 2 dagar precis efter man töjt o sen tvätta som vanligt? Fattar inget nu…:s

#13 haha oj, fick hem mina spiraler idag och vill sååå gärna gå upp i storlek men det går ju inte…=(

Karmatarerskanise
0

#14 Det räcker man tvättar sitt smycke en gång om dagen, eller när man märker att det börjar lukta. Jag använde mig bara av vanligt vatten och tvål.

[mikaela07]
0

Jag tvättar inte mer än att jag sköljer i duschen, tycker inte att det luktar något alls. Om man hela tiden tvättar med koksalt så kommer huden bli väldigt torr och irriterad = hudsprickor som om man har otur kan bli inflammerade.

Använd vanligt vatten och eventuellt en parfymfri tvål om du inte vågar använda vanligt tvål. :)

Rönisch
0

#15 #16 ok så man ska bara använda koksalt max en gång om dagen då? Så det är bara o ta tvål i händerna och smörja in örat eller använder ni tops? Jag köpte sånna men nu märker jag att det bara är lättare att ta ut smycket och knåda lite vatten med händerna…<.<  Tänkter på bakterier och så

[mikaela07]
0

Jag har aldrig använt koksalt, men det är nog mest en smaksak :)
Jag sköljer i duschen utan att ta ut smycket, det slinker alltid in lite schampoo, haha. Latmans-tvätt :P

Efter ett tag hittar man sitt sätt, är det enklast och ta ut smycket så gör det. Fast sätt i proppen i tvättstället så att inte smycket åker ned där :P

Arrowhead
0

Jag brukar bara ta ut min när jag märker att de luktar, tvättar smycket med tvål o vatten och tvättar i hålet med en tops^^

patronsaint
0

Jag tryckte faktiskt i 1,6a idag jag med. Fick trycka i 1,2an först innan jag kunde trycka i 1,6an. Tog en stund.

Fast märkligt för brukar ha två vanliga örhängen i utan problem. Är fan så mycket lättare att töja i brosket än de "vanliga" hålen jue!

I want to be like the patronsaint of reality.

Rönisch
0

# 20 Jag har aldrig töjt brosk men tror det är bättre att ta det lungt…försökte faktist trycka in en 2mm spiral idag men det gick ju åt h'elvete, så ska låta mitt örhänge sitta i ialf tills nästa söndag innan jag prövar igen….svårt med tanke på att spiralerna är så jädrans fina..!

Fick hem mina 6mm tapers idag, tyckte de såg jäättesmå ut, kommer väl antagligen töja upp till 8mm eller något, vill inte ha för stort men tycker det är rätt fult med pyttehål också, förutom när man har spiraler dåra…

patronsaint
0

Ja precis jag tar det lugnt jag med. Har ingen brodska :) Dessutom har jag massa skrot här hemma till de andra piercingarna..

Hehe jag ska inte ha mer än 2-3mm har jag tänkt. Jobbar på ett kostym jobb så är inte så acepterat att ha töjningar.

Har köpt en skit fin i stål som skulle passa fint ihop med mina andra i silver.

Karmatarerskanise
0

#17 Jag tar ut smycket och tvättar det med tvål. Har aldrig använt saltkösning till en töjning. Det är ju inget sår. (om man nu inte spräcker örat, men det gör man inte om man töjer lungt)

Rönisch
0

#22 det blir säkert fint med de andra smyckena

#23 ok, det är ju ett sår i början, borde det inte läka fortare om man använde koksalt då?

Karmatarerskanise
0

#24 Om man gör hålet är det ett sår ja, det är inte ett sår om man töjer ett redan läkt hål. För läkt ska det ju vara när man börjar töja.

Så vad är det du ska göra? Töja eller pierca dig?

Rönisch
0

#25 Om du kollar tråden så håller jag på och töjer örat. Det är inget "sår" sådär att det blöder eller varar, men det ömmar ju om jag drar i örhänget.

Karmatarerskanise
0

#26 Ja, då var det som jag trodde. Det ska inte vara sår när man töjer, alltså ska man inte behöva saltlösning. Får man sår så har man gjort fel.

Att det ömmar betyder inte att det är sår alltid, däremot så har man nog gjort det för fort. Då är huden spänd hela tiden.

Så frågan är ju om du har spräckt dig eller inte. Det blöder och varar inte alltid när man spräckt sig.

patronsaint
0

#27 Hera måste fråga dig. Jag brukar ha dubbla örhängen i vanliga fall. Och har nu 1,6a lambrett i. Det varken ömmar eller någonting inte ens när jag drar i den. Kan jag köra i en 2mm? Satte i 1,6an igår btw..

Karmatarerskanise
0

Jag hade testat. Brukar du ha dubbla i vanliga fall och det inte var några problem alls med 1.6 så borde det inte vara några problem. Bara du gör det i duschen och kanske med lite olja.

Rönisch
0

#27 jaha, men hur försiktig ska man vara? Gik från vanligt örhänge till 1.6mm, stod i duschen i säkert 1½ timme, tryckte in de saaakta med massor av vaselin….tycker jag var väldigt försiktig var det inte bra har jag ingen aning om hur jag ska töja.

Karmatarerskanise
0

#30 Låt det sitta i någon vecka nu. Dra lite i hänget ibland så det töjer sig mer. Sedan får du massera örat i duschen nästa gång igen, och testa kanske olja istället för vaselin.

En del har dessvärre inte speciellt elastisk hud, alla klarar inte av att töja.

Rönisch
0

#31 Jo tänkte låta det sitta i tills det slutar ömma. Tror tyvärr jag har jättedålig hur för töjning men tänker då int ge upp även om det tar mig 2 år haha…

patronsaint
0

Själva hålet till örhänget har alltid varit sten hårt (Ja det är taget med pistol.) Det var inte hel lätt att få i 1,6an hålet på baksidan är smalare än på framsidan så att säga. Så vill vara försiktig. Men om man kör med lite mandel olja borde det nog gå att trycka i grejerna :)

Karmatarerskanise
0

#32 Bara du tar det försiktigt så du inte spräcker, för då blir huden ännu mindre elastisk :)

#33 Men om det var lite jobb med att få i den, så hade jag nog väntat några dagar i alla fall.

Rönisch
0

H'LVETE, bytte till stålpluggar idag och mitt ena öra mår inte alls bra, varade och kom lite blod tror jag? Gråter

Ska jag låta det vara och pröva igen senare eller? Vill inte tvinga tillbaks smycket när örat är i det här skicket…mitt vänstra däremot har läkt jättefint, förstår inte varför det blev så här åååh Gråter

Rönisch
0

Tog i alla fall ut smycket och rengjorde med koksalt…

Karmatarerskanise
0

#36 Ja har du spräckt det är det bäst att ta ut smycket och sätta i ett mindre igen.

Rönisch
0

#37 vad har jag gjort för fel så att det blev spräckt? Har ju gått tillväga så fösiktigt jag bara kan, tips?? =(

Rönisch
0

ååh, tog ut andra smycket idag för att rengöra och märke att det var blod på baksidan :( Tyckte att örat kändes jättebra men nej….såg fint ut igår så jag fattar inte? =(

Ska jag köpa en mindre töjning? Har ju 1.6mm nu, hur små finns det egentligen?

[mikaela07]
0

Det är inte så att öronen varit lite svullna och det är vassa kanter på tunnlarna? Då går det lätt hål.

Rönisch
0

#40 Jo det är ju järntunnlar så kanske…tog ialf ut de också så får det läka någon vecka tills man börjar om igen då..suck

Karmatarerskanise
0

Vet tyvärr inte hur du ska göra. 1.6 är väl ganska vanligt att man börjar med. Kanske är det så att det inte går för dig helt enkelt. Du skriver ju att du gör det i duschen, sakta och med "glidmedel". Vet inte hur du ska kunna göra det bättre än så.

[mikaela07]
0

Om du verkligen vill ha töjda hål så kanske du ska överväga att puncha istället?
Fast då får man vara medveten om att ett sådant hål inte kommer krympa till ett "vanligt" hål sen, att man kommer behöva lite hjälp på traven :)

Dock har jag töjt och jag kommer behöva sy när den dagen kommer ändå :)

Rönisch
0

#43 ååh, det där vågar jag mig inte på <.<

får försöka tills jag tröttnar antar jag, vi får väl se…

Arrowhead
0

#43 puncha?

[mikaela07]
0

#45 Man gör ett större hål från början, tar alltså bort en bit av vävnaden, kort förklarat :)