akryl smycken
Hejsan!
Beställde nyligen två akryl barbeller. min fråga är bara:
Kan kulorna smälta eller spricka om man dricker kaffe/the eller äter het mat?
Tänkte aldrig på det:O
mvh
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Tror inte den risken är så stor, däremot blir plast fort ohygieniskt och måste bytas ofta om man nu väljer att ha det.
Dessutom är plasten giftig att ha i kroppen och dessutom cancerframkallande.
Det fick jag lära mig i fredags när min plastkula på tungan gick sönder och jag fick rusa till piercingstudion. Dom rekommenderade mig att inte ha plast pga dom orsakerna.
Dessutom går gängorna lätt av (det hände för mig och det gjorde ONT) och det är inge vidare kvalité på plast särskilt inte i en så tuff miljö som i tungan. För jag antar att det är till tungan du beställde barbellerna? :P
tusan också!
får helt enkelt hålla mig till titan. vet du hur tight barbellen ska sitta?
jag har bytt till 14mm nu eftersom 19mm är fööör långt! Men jag vet inte om det känns rätt (är rädd att kulorna ska gräva sig in i tungan.)
#2 Jaa, de himla tråkigt att plast inte är bra då det är hälsosammare när man tittar på ev bita-på-tungpiercing-olyckor :P
Nä vet inte hur tight staven ska sitta.. man får nog känna efter själv. Som jag förstått är 12 mm och 14 mm det vanligaste som folk verkar ha iaf - om man frågar runt lite ^^
Då har man något att gå på iaf!
Om det spänner/drar i hålet så är den iaf för tight. Annars om du orkar, gå in till studion om ett par veckor och be dom kolla på din tunga och se om 14 mm är lagom för dig eller om du ska ha en tolva.
#2 19 mm låter väldigt långt! Du kanske borde gå ner till 16 mm att börja med, det är lite av ett standard mått
Jag hade 12, dock bet jag i den rätt ofta så den var nog för lång. Antar att jag har rätt platt tunga..
Jag Har en onormalt stor tunga XD och 16mm kändes lagomt, dock var ju det ett akryl smycke.