Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4072 ggr
raubtier92
0

Glad tjej :)

Har nu äntligen fått tummen ur och gått och bokat en tatueringstid, har hög smärttröskel men oroar mig ändå för att det ska göra jätteont :P någon som har nå bra tips på vad man kan göra för att koncentrera sig på nå annat än på smärtan? :P Sen en till fråga, är det helt fel att pierca sig samma dag som man tatuerar sig? :P Är nämligen sjukt sugen på att pierca tungan samtidigt :P

[mikaela07]
0

Många tar med sin iPod/mp3, eller en bok. Det är egentligen ganska bra att vara inställd på att det kommer göra jätteont för då blir man förvånad när man inser att det inte är så farligt. Första tatueringen är bäst för då är man mest nervös, sen slappnar man av och då gör det lite ondare av någon anledning, vänta bara tills du gör fjärde, femte osv :P

Finns säkert många som inte skulle rekommendera att göra det samtidigt, själv hade jag tvekat men sen mest troligt gjort det ändå, haha.

Om man håller det rent och följer de råd man får av tatuerare och piercare så ska det inte vara några problem, kan möjligtvis ta lite längre tid att läka eftersom kroppen då har två sår att ta hand om.

Fast om du orkar vänta en vecka efter gadden så att den iaf börjar läka så är det nog aningen bättre :)

raubtier92
0

Mjo tänkte ta med mig en kompis så jag har nån att prata med under tiden :) fast som jag skrev så har jag hög smärttröskel så det ska nog gå bra :)

Aha ja jo men jag ska nog vänta ett tag endå tror jag :)

tack för tipsen :)

Karmatarerskanise
0

Ha med musik eller en bok, kanske något litet att äta, då har du annat att fokusera på. Det sitter ju egentligen i huvudet hur ont man tycker det gör :)

Jag hade väntat med piercingen, så kroppen kan fokusera på en sak i taget.

Får man fråga vad det blir?

raubtier92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oki då väntar jag med piercingen :) det blir en sån här fast med lite krusiduller o grejjer :P

Karmatarerskanise
0

#4 Glöm inte lägga in bild sen när det är gjort :)

raubtier92
1

Hahha absolut att jag kommer lägga in bild :)

raubtier92
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den klar och det var bland det bästa jag gjort och garanterat inte sista gången :P Fick en så jävla kicka av det :P

darkness
0

Snyggtv :D

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig