Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 17617 ggr
[crashpapercut]
0

Tidigast att byta tungpiercing?

När är det tidigast att byta från läkstaven till en kortare stav från att man har tagit piercingen? Självklart förstår jag att det är olika från person till person hur länge man har svullen tunga osv. De flesta säger att man inte ska göra det innan 2-3 veckor, men kan man göra det innan 2 veckor om det ser bra ut och läker fint? Eller är det bättre att vänta typ 2-3 veckor ändå? :)

Henrik93
0

Hej! Du bör nog vänta 2-3 veckor eftersom svullnaden runt piercingen kanske inte gått ned. Risken finns att piercingen inte får tillräckligt med luft och utrymme att läka, eftersom tungan kan svullna lite när du dricker eller äter varmt. Och när du gäspar och uttalar vissa bokstäver dras tungan ihop. Så jag tycker du ska vänta tills svullnaden runt hålet lägger sig. Mvh

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[crashpapercut]
0

Jo jag hade tänkt att byta vid 2-3 veckor men jag bara undrade om man kunde byta tidigare ändå om det såg bra ut osv :)

Karmatarerskanise
0

Jag hade inte gjort det fören efter 3 veckor. Känns bättre att ta det säkra före det osäkra.

LillaBenice
0

Jag bytte när de gått 4 veckor :)

Allt2
0

Jag bytte min efter två veckor, min piercare bytte när jag var på återbesök

Ilya
0

#5 Samma här, vi var ju båda på CALM ;)

Dom byter oftast efter 2 veckor.

Sen efter 2 veckor till kan man ev byta till ännu en kortare.

Allt2
0

#6 ja precis ;) Ja är det efter yttligare två veckor? För jag glömde fråga blir lite nervös när jag ska gå till studios, haha, så glömmer hälften.

Jag tänkte om jag skulle gå dit efter totalt 8 veckor då piercingen ska vara helt läkt då läktiden är mellan 4-8 veckor. Tänkte så man är säker!

Eller borde jag gå dit om en vecka då det gått 2 veckor efter bytet och inte 6 veckor?

JossanH
0

Jag bytte efter 2 veckor har jag för mig. Man kan byta tidigare men det är mest rekommenderat om piercingen ligger dåligt i munnen och därför gör mer skada än nytta (hände för en kompis).

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ilya
2

#7 När han bytte från 16 mm (läkstaven) till 13 mm, så sa han att jag förmodligen kunde byta till 12 mm om ytterligare 2 veckor då svullnaden förmodligen lagt sig ännu mer än den hade gjort i just den stunden.

Så efter ytterligare 2 veckor (dvs 4 veckor från piercingdagen) så bytte jag till en 12mm själv.

Men ditt resonemang låter väldigt klokt också! Du gör nog som du vill, känn efter vad som känns bäst :)

Allt2
0

#9 hehe tack du! :) Vem hade du som piercare förresten, och förlåt så hemskt mycket [crashpapercut] för en liten avstickare i tråden

Ilya
0

#10 Så lite så.. :)

Chai piercade mig. Sen bytte Fredrik min stav efter 2v.

Vem piercade dig? ^^

Allt2
0

#11 Okej! Chai som har mest erfarenhet som jag förstår det :P

Stoffe Gjorde min piercing och av slumpen bytte han också stav 2 veckor efter haha! Får se om det blir Stoffe nästa gång också när jag byter till en ännu kortare stav ^^

Jag tyckte de var super där, både kunservicen och professionellt :)

Tänkte byta kulor då också till något lite mer kreativare, tittade du på vad det hade för något när du var där? :)

Ilya
3

#12 Ja, jag tror det :)

Vad har du för stav nu då?

Jaa, dom är skitbra där!

Just tungsmycken sa Fredrik att det inte fanns så mycket bra och välja bland, plast t.ex, som jag hade fram till i fredags (och smycket pajjade och jag fick dra in till dom fortast jag kunde) är giftigt och cancerframkallande t.om. Enligt piercarna på CALM iaf! Och dom är ju väldigt kunniga så det borde stämma.

Så när mitt titan/plastsmycke gick sönder i torsdagskväll o jag drog in dit på fredagen så fort dom öppnat så fick jag tillbaka min stålstav med stålkulor igen.

Sen köpte jag till en stålkula med en liten vit "diamant" i - bara för o ha något annat än standardkulorna :)

Det var bara det smycket han visade mig så jag antar att dom inte rekommenderar så mycket annat :P

Men fråga ändå och be och få kolla på deras sortiment :)

Allt2
0

Aha okej! Ja fråga ska jag göra :), blev lite missförstånd förra gången så glömde bort att fråga :P

Nu har jag en standard, antar att dom kör med titan men är inte säker haha. Har de vanliga kulorna också. Längden är jag osäker på! Men kan tänka mig att den är 12-13 mm men behöver 10-11 mm känne rnu att den e aldeles förlång.

Tänkte kila in nästa vecka om jag hinner.. då har det gått 4 och en halv månad.. Fast känns dumt att gå dit så tidigt då jag var där vecka 9 :s , typ två veckor sen.