vilket språk? (tatuering)
Ska tatuera mig till sommaren/hösten om allt känns rätt då (och om jag hittar en bra tatuerare) och jag är väldigt sugen på texten "sålänge jag lever drömmer jag" eller "sålänge jag andas drömmer jag" på handleden, men tycker att svenska blir lite tråkigt. Latin är fint men jag har för mig att första ordet blir "dum" då och det vill jag inte heller (har iallafall för mig att det är på latin det blir så.)
Så vilka språk skulle detta kunna passa i?
Tycker även kinesiska tecken är fint men känns som att man chansar för mycket då och att det lätt blir fel 
Ledsen om detta kommer låta negativt, men texten kommer inte få plats på handleden om du vill att det ska gå att läsa om fem år också och inte bara nu. Ett bra mått att gå ut ifrån är att vara bokstav ska vara runt 2 cm hög i vanlig font, typ times new roman. Annars är risken väldigt stor att det om fem eller tio år bara är några svarta streck kvar.
Annars så röstar jag på svenska, tycker att det är fint att ha tatueringar på ett språk man förstår och behärskar :)
En annan fördel med svenska är ju att man inte behöver översätta och förklara tatueringen hela tiden, något som borde bli ganska tröttsamt i längden.
: ))
#1 tack för ditt svar! Ja jag har funderat på om det skulle bli för stort …. trist det men snällt av dig att säga det iallfall
Vill fortfarande ha texten så funderar på om den på något sätt skulle kunna sitta bra på ankeln.
Skulle väldigt gärna vilja ha någon symbol som står för min morfar också men känns lite dumt att ha tillexempel typ en duva när han inte ens dött än hahaha. Ska fundera på någon annan symbol som står för min morfar för det har jag alltid viljat haft och han betyder så mycket för mig + jag SKA ha en tatto på handleden 
Det låter som en mycket bättre idé tycker jag, ett motiv behöver ju inte vara så detaljerat :)
Annars kanske innersidan av överarmen hade varit ett alternativt ställe för texten? Eftersom det är ganska få ord så får det nog plats där :)
Annars kanske hans initialer eller bara första bokstaven i förnamnet hade varit något? Det ändras ju aldrig liksom :)
#3 Ja men det känns som om jag inte skulle få visa den så mycket om den satt på överarmen så därför jag vet inte riktigt 
Tack för tipset! Ja det skulle jag ju kunna göra
somsagt ska kika runt lite och låta (den dåliga) fanstasin flöda haha 
Tänkte på en sak. Det finns ingen risk att "sålänge jag andas drömmer jag" kan bli betydligt kortare på ett annat språk då? Det är ju så ibland. Tror det endast är 3 ord på latin.
Mjo det är ju mycket möjligt att det blir, klurigheten är ju att det ska bli rätt också :)
Min mamma har skrivit på alviska, jag tycker det är grymt snyggt :D
#5 ja det är klart 
#6 alviska? vad är det?
Som älvorna "pratar" ^^Hehe, man kan söka på internet
franska är snyggt tycker jag
#8 jag kollade på lite bilder. Jättesnyggt! tack för tipset. Dock så verkar ju själva texten jag vill ha inte bli kortare på det språket då man bara byter bokstäver liksom som jag fattat det ….
#9 ja det kan jag hålla med om! men då ska man lära sig uttala det också haha 
Lugnt det siddu :D Jaha, ja kan vara så, synd :/