Lite smakråd
Har tid för början på min första 3/4 sleeve i slutet av april. Blir en stor påfågel och några stora blommor i starka färger. Längst ned hade jag från början tänkt att ha en spetskant, har en bild men vet inte om jag får lägga upp den här då den är från en annans blogg. Men iaf, tänk en ganska klassisk spetskant, som ett avslut.
Men nu har jag börjat fundera på om det inte hade varit fint med "maori-mönster", tã moko, istället
Och nu är jag smått förvirrad, spetsen är superfin men eftersom jag ska ha mycket och starka färger så funderar jag på om det kanske blir lite mesigt bredvid? Maori är ju lite hårdare liksom, eller vad man nu ska säga, och kanske balanserar upp färgerna bättre. Men som sagt, spetsen är också fin..
Jag är värdelös på att förklara, hoppas jag fick fram vad jag ville säga iaf.
Får gärna lite synpunkter på det hela, just nu sitter jag mitt mellan de två och kan inte bestämma mig alls..
Du kan ju länka till där bilden ligger så ser man på ett ungefär hur den ser ut :)
I want to be like the patronsaint of reality.
Okay, visste inte riktigt vad jag fick göra :P
Här är den iaf:
http://inkzine.se/lovingink/sofia/
Sjukt vacker tattuering. Men frågan är om det inte blir för "prickigt" med den spetsen då påfgel fjädrarna är prickiga. Dock om du har lite romantisk stil på det hela (beror lite på om du har "vassa" blommor eller inte) så tror jag det kan passa :)
Ja, verkligen :)
Åh, det har jag inte ens tänkt på. Kan nog bli för mycket ja.
Var inte inne på romantisk stil, vill ha mer starka färger, som sticker ut liksom. Vet inte riktigt vad det blir för blommor dock, min tatuerare brukar få välja då han vet bättre än mig vad som passar ihop och ser bra ut.
Jag skulle kunna tänka mig typ dalior eller lijor kanske till påfågeln kan bli en skön kontrast när man blandar mjuka linjer och lite mer skarpa :)
Är det inte snyggt att bara lägga en skuggning i lite halv abstrakt mönster runt och under? Då är det ju lättare att bygga vidare på sedan oxå :)
Ja, det låter fint. Var inne på pioner också, lite sådär böljande linjer för att bryta av.
Mja, dock tänker jag inte bygga vidare. Vill inte har något mer på underarmen sen, tycker att det hade förstört sleeven lite :)