hjälp att skissa!
när jag fyller 18 så vill jag göra en ängel och en djävul bakom vardera öra/halsen. vill gärna ha lite hjälp att skissa på dem, om någon vill hjälpa mig? jag har själv gjort en liten skiss på hur jag ungefär vill ha det, sen får ni gärna komma med ändringar, enda kraven jag har är att det ska vara dödskallar och att ringen på ängeln ska ligga på skallen, inte i luften, så vill jag "får ihop det" snyggt.
djävulen ska vara på höger sida och ängeln på vänster, och de ska titta framåt.
Mitt bästa råd är att ta med din skiss till en duktig tatuerare som skissar den åt dig och sedan tatuerar den. Det brukar bli bäst resultat om tatueraren själv får sätta sin prägel på den och ofta har de knep för att motivet ska göra sig så bra som möjligt på huden.
Är det någon som vet vad som passar bäst att göra på vilken kroppsdel så är det ju tatueraren! Du kanske får hjälp av någon annan och du blir jättenöjd men när du kommer med bilden till tatueraren kanske h*n säger att den inte alls är gjord för att passa på halsen och måste ändå göra om den.
Lycka till!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Håller med #1
Håller också med #1 :)
Många tatuerare ville heller inte göra motiv som andra ritat, de ska ju kunna stå för det de gör sen eftersom det är livslång "reklam" :)
ja men gud va korkat av mig att skapa denna tråden då! måste ju ha vart heeeelt IDIOTISKT! O.o
>.<
om jag får hjälp att skissa så kanske jag får fler bra ideér…? och det är det jag är ute efter! sen kommer jag att ta skissen/-erna på mina önskemål och ideér till tatueraren, så h*n göra skissen som skall bli tatueringen sen, klart de vill sätta sin prägel på den, men det är ju jag som ska bestämma i slutändan!
Onödig kommentar. Vi skriver av välmening, inte för att irritera dig.