Dermal Anchor
Jag är sjukt sugen på att skaffa 3 stycken Dermal Anchor tror jag dom heter - i armen. Typ diamanter. Har kollat runt lite på nätet och på olika sidor och även frågat släkt och vänner va de tycker och om frågor och sånt.
Och detta är mina frågor:
1. Är det värt och göra sånt ingrepp? På Darkwell i Uppsala kostar 3 stycken 2550 kr typ. Kommer jag ångra mig om jag gör detta? Flera säger att det är ovärt och att det blir fula ärr.
2. Kommer det göra fruktansvärt ont? Har varken tatuerat eller piercat mig förut.
3. Lätt att de blir infekterade? Eftersom jag ska ha de i armen tycker jag de inte borde bli infekterade. Det är ju en annan sak om det är i ansiktet. Med smink och sånt.
Väldigt Tacksam För Svar!:)
"Om någon tycker det man gjort är värt att hänga på väggen är man på god väg att bli en så kallad "konstnär""
Ingen som vet?
"Om någon tycker det man gjort är värt att hänga på väggen är man på god väg att bli en så kallad "konstnär""
Om du är försiktig med dom, och verkligen vill ha dom tror jag inte du kommer ångra dig. Har ingen erfarenhet av dermals men jag tror ärren inte blir överdrivet fula eller stora. Dessutom brukar ärr bli mindre synliga allt eftersom tiden går. Jag fick djupa hundbett över hela handen för 6 år sedan, ganska stora, och ingen tänker på dom om jag inte sagt det nu. Dom är nästan osynliga nu. Så en loten dermal gör nog inte hälften så stora och fula ärr. Läkningen på armen kan dock vara ett lite större problem. Beroende på om du tänkt placera dom på underarmen. Du använder ju dina händer och armar varje dag och kommer ofta röra vid orena föremål. Så det kan vara lite riskabelt att sätta dom där. Hoppas det var till någon hjälp. Mvh :)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Heej!
Har inte dermals själv, men har ngt liknande, skindiver.
Jag ångrar absolut inte att jag gjort den! Oavsett vad alla andra säger.
Så som föregående sagt att är de verkligen ngt du vill ha så tror jag absolut inte att du kommer ångra dig.
Smärtan var absolut inte som jag trodde, förväntade mig att det skulle göra fruktansvärt ont, speciellt i och med att jag satt min vid ögat.
Men som sagt, de var inte så illa som jag tänkt att de skulle bli.
Jag har haft min i tre veckor nu, och inte alls haft något problem med den. Ingen irritation, varigt eller ngt. Utan det ser hur bra ut som helst :)
Hoppas det var till ngn hjälp.
Såhär ser min ut :)