Otroligt korkad fråga
Har en otroligt korkad fråga men måste höra. Måsten man snura på sina piercingar ibland? Har ju mest haft i öronen osv i alla år och dom rör man ju vid naturligt när man byter smycken osv.
Men jag har en i bröstet med som jag typ glömmer bort att jag har och jag tycker det verkar som om det hållet har blivit hårt typ och det är svårt att skjuta på staven och byta stav. Har väl haft den i över ett år..
I want to be like the patronsaint of reality.
Helst ska man det :D annars kan det vara större chans för varbildning och igenväxtning eller vad det heter :P Tycker inte det är en dum fråga :D Bra att du frågar
You can't make a rainbow without a little rain
Ja det slog mig plötsligt att man kanske ska de :P Har aldrig tänkt på det och inte läst direkt något heller.
För töjen osv plockar jag ju ut varje dag till och med. Men den här glöms ju helt bort hehe
Jaa :D hehe
You can't make a rainbow without a little rain
Nej man ska inte alls snurra på dom egentligen. Dels så gör det ingen nytta alls plus att det är större risk att det blir infekterat pga att man är där med skitiga händer och man "stör" läkandet.
Fast dom är ju läkta sedan väldigt lång tid sedan. Infektionsrisken är ju så klart ett prob. Men om man har en läktpiercing och spritade händer borde det vara lugnt?
Om dom är läkta gör det väl inte så mycket om du snurrar på dom men det gör ju ingen nytta. Man ska ju inte snurra piercingar ens när dom håller på att läka för det är bara en myt att smycket kommer växa fast i kroppen.
För övrig så kan mina bröstpiercingar bli sådär "sega" också efter ett tag men det är ju inte att dom växer fast i en utan mer att… Ja huden drar ihop sig mer mot smycket eftersom det är en piercing som inte rör sig lika mycket som en t.ex läppiercing.
#7 ah var ung så jag tänkte andra rör sig ju betydligt mer och sedan byter man ju smycken oftare.
Har du haft några problem med att ha rak stav?
Nej inga problem alls. Men vet att vissa kan ha problem med det, speciellt killar har problem med raka stavar. Har du problem när du har rak stav så testa att använda en banana barbarell, en böjd stav, dom brukar minska "trycket" eller vad man ska kalla det, och det blir inte lika myckt irritation.
Jag kan typ bara ha banana barbarella i funkar inte alls med rak gör ont rent ut sagt att ha den raka staven i :(
PTFE-stav annars! Funkar jättebra för mig, min är lite böjd dessutom. Den är lite mer följsam med huden och kroppen, och gör inte att det blir ett tryck och irritation som det kan bli av raka stavar.
/Anneli