Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5629 ggr
Bejbymoose
0

första tatueringen

Snart dags för min första tatuering som kommer landa på revbenen, jag har bara en fråga om tips för bra tatuerare i Göteborg/närheten av Göteborg

bifogar även en bild på tatueringen jag vill göra, ska dock byta ut blommorna till något annat fint som jag inte kommit på än ;)

http://2.bp.blogspot.com/-JceFOcyHkmM/TW4e3m_f6nI/AAAAAAAADrA/X3lo7JdRFN8/s1600/vine-tattoo.jpg

Karmatarerskanise
0

Är du ägare till bilden?

Kommer säkert bli snyggt. Gillar verkligen den placeringen.

Bejbymoose
0

Nej, ska man kanske ha källförtäckning och grejer? Får leta upp det :)
Ja, jag hoppas det :D

Karmatarerskanise
1

Nej, man måste ha tillåtelse från bildägaren innan man lägger ut den. Så jag tog bort den. Du kan gå in i ditt inlägg och lägga till bildlänken istället :)

[PiercedNymphaea]
0

Varför vill du ha något som någon annan har? Även om du byter ut blommorna så är ju det snirkliga mönstret detsamma. Är det inte bättre om en tatuerare skissar upp ett nytt unikt mönster som passar din kropp och dess former? Det kostar ju inget att få en tatuering uppskissad plus att då blir den unik/din egna, inte någon rip off…

Bejbymoose
0

Ska ju inte ha exakta streck som tjejen på bilden såklart. Annats så får man ju faktiskt göra som man vill när det gäller tatueringar. Jag frågade bara om bra tatuerare :)

[PiercedNymphaea]
0

Har aldrig sagt att man inte får göra som man vill med tatueringar, men det finns vett och etiket.  Och i texten så framgår det som att du ska ha det mönstret förutom blommorna. Men jaja…

Bejbymoose
0

I vett och etikett boken står det nog inte att det är fel eller olagligt att ta inspiration från ett mönster man tycker är fint, inte heller fel att ha just det mönstret om man tycker det är fint. Så jag tycker du ska tänka till innan du klagar, i och med att det inte var dina tankar om tatueringar jag frågade om. Dina tankar om tatueringen är inte relevanta i denna tråden då det enbart var tips på tatuerare jag sökte.

[primrose]
2

Tycker att det är ganska respektlöst att sno någon annans gadd rakt av, även om du inte ska ha blommorna. Be din tatuerare att rita upp något liknande som är anpassat för just din kropp istället.

Bejbymoose
1

Jag vill fortfarande inte ha era tankar om vad jag ska och inte ska göra. Jag kan bestämma det själv, tack så mycket.

[PiercedNymphaea]
1

#7 haha jag sa aldrig att det är olagligt, men ja, det är ju inte bara jag som tycker det är respektlöst tydligen.  Och jag klagar inte, jag bara säger att det är bättre om du får ett eget mönster uppskissat så slipper du gå runt med en rip off.

Och jo, på ett sätt är mina tankar om detta relevant då det är en tatuering som du visar att du ska ha, så klart man kan kommentera om den.

Klart du bestämmer själv, men tänk om tjejen på bilden har suttit och målat skissen till en tatueringen helt själv för att kunna ha något unikt, något som ingen annan har och så kommer någon och ska ha likadant…

Bejbymoose
0

nej dina tankar är inte relevanta för jag frågade inte om vad ni tyckte om tatueringen. Så för 3e gången, jag frågade om bra TATUERARE, kanske förstår ni denna gången?

[PiercedNymphaea]
0

Jo jag förstår att du söker efter bra tatuerare i Göteborg, jag kan tipsa om Eds kroppskonst. Så, nu har jag gett dig tips och jag hoppas att _du_ förstår att det inte är snällt eller respektfullt att kopiera en tatuering. Men ja, du behöver inte svara mer, nu har jag gett dig ett tips också.