Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3622 ggr
Rumblebee
0

Bokningsavgift vanligt?

Undrar lite om det är vanligt att studios tar ut en bokningsavgift när det gäller tatueringar? Hörde av mig till en studio härom dagen i ett mail, och undrade om dom tar ut en bokningsavgift, får höra att dom gör det och att det ligger mellan 300 - 1000:-, där 1000:- är för en heldag. Är sådant vanligt?

Har ju bara en tatuering hittils och kommer ihåg att jag fick betala en liten avgift när jag bokade den tiden, men det sa dom var för att dom hade rätt så fullt upp med en massa större projekt.

[FruStein]
0

Där jag tatuerat mig har man det då kunder har en tendens att skita i att dyka upp, vilket innebär en hel del pengar i förlust för tatueraren. Med en deposition är folk mer benägna att faktiskt komma på avtalad tid.

Karmatarerskanise
0

Jag lägger handpenning när jag bokar tid. Men det dras ju av på priset sen. Det är väl en typ av garanti för tatuerren att man antingen återkommer eller att dom fått något ifall man inte dyker upp på utsatt tid.

[mikaela07]
0

Jag betalade bara handpenning första gången, visserligen går jag alltid till samma kille så han kanske litar på att jag dyker upp eller något, dunno ^^,

Fick inte ens betala nu när jag bokade en heldag.

OttoIsTheShit
0

jag och kompisen skulle tatueras så vi fick betala 500 som han sen drog från hennes tatuering :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Inspiration
0

Bokningsavgift är vanligt. Alla de jag har gått till har tagit ca 500 kr i förväg, som sedan dras av på priser för tatueringen. Det är som en åtgärd att folk faktiskt kommer till sin bestämda tid och inte bangar utan att ringa och avboka.

silverhuldra
1

Jag brukar också betala en bokningsavgift på 500kr i förväg, den dras sen ifrån priset för gaddningen.

Mvh. Silverhuldra

Sroupe
0

Det är vanligt med boknings avgift, men jag har aldrig haft ett speciellt pris jag måste betala iför väg,  utan jag ger någon hundring när jag bokar tid. =D

// Sofie, Gosan och Silje. =D

Binks
0

Jag har faktist aldrig hört om att någon tar ut en bokningsavgift, men förstår absolut varför dom skulle kunna göra de.

Skulle jag bli tillfrågad nångång så skulle jag absolut betala en avgift.

Varför skulle man inte göra de? Skulle de dyka upp något så man inte kan komma så får man väll boka om eller gissningsvis få pengarna tillbaks bara man hör av sig i tid.

theraphosa
0

Där jag gjorde min stora tog dom 200 men han som skulle tatuera mig gilla mig så jag behövde inte betala de. Så de känns som att den avgifften inte är gätte vicktig, kanske bara ber dom som värkar osäkra betala den så tatueraren vet att dom kommer och gör tatueringen när de är bästämmt eller nått.

Ketang
0

Min tatuerare har problem med folk som avbokar en timme innan bokad tid eller helt enkelt inte dyker upp. Det vore ju jätte bra för henne att ta ut en avgift för bokningen som brinner inne om man avbokar samma dag typ. Men hur gör man då med dom som bokar via telefon. Om man är nere och pratar motiv osv är det ju bara å säga att man ska fundera lite och sen ringa och boka, då kan man ju inte ta betalt för bokningen. Har ni något tips på hur man löser det?

silverhuldra
0

Min tatuerare har också haft problem med uteblivna besökare eller sena avbokningar, där av avgiften. Jag brukar boka min tid per telefonen men måste sen ta mig ner och lämna avgiften inom en viss tid annars bokas man av. Nu är ju det inte ett problem då jag ändå vill ner i förväg för att diskutera motivet så att han har möjligt att rita upp min gaddnning precis som jag vill ha den.

Mvh. Silverhuldra

[Vargöga]
0

Min tatuerare tar 20€ i bokningsavgift som sedan dras bort av totalpriset.

Love-
0

Jag fick betala en avgifft när jag skulle boka tid för att göra mig 500kr har jag för mig att det var, sedan tog dem bort dem 500kr från total priset på tattueringen

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

JossanH
0

Jag har aldrig betalat en bokningsavgift här i Sverige, men i Norge har jag gjort det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Zandrama
0

Jag betalade en bokningsavgift när jag skulle gaddas i Tumba. När jag började gadden i Nynäs behövde jag inte det…

Jag föredrog Tumba då hon som påbörjade gadden i Nynäs sög >_<
Iom att dom drar av avgiften på totalpriset sen ser jag det som att det blir lättare att få till det rent ekonomiskt.

//Belinda aka Zandrama