Läker aldrig?
Hej
För över ett år sedan gjorde jag hål uppe i brosket i örat. Med pistol tyvärr…
Men, de läkte fint och så. Men har aldrig riktigt läkt på riktigt. Gör ont när man får ett litet "slag" på eller kommer imot de eller liknande. Det kommer var och sårvätska ur de ganska ofta med.
Nu är jag så trött på de att jag funderar på att ta ut de helt.
Har guldsmycke i och de funkar bra på mitt andra "nya" hål. (som är typ 1,5 år dock. och krånglar lite)
Kanske är guldet eller ska ja ta ut de?
Har gjort en öronoperation där dom delade på allt brosk i öronen så de är tjockt och så. Men de har läkt helt nu.
Hur ska ja göra? 
Emma
Testa först med tex titan, kan vara att du inte tål guldet. Fungerar inte det hade i alla fall jag gett upp. Det hade jag iof gjort för längesedan ;)
Broskpiercingar, speciellt i öronen, har en tendens att krångla till och från. Jag har fått ta bort mina helixar för jag orkade inte med att dom gjorde svinont och vätskade då och då. Men gör som #1 säger och testa annat material, titan är vänligt mot kroppen. Men om det inte funkar så testa att ta bort smycket, låt hålet läka ihop helt och pierca om hos en piercare med kanyl istället. Det brukar funka just för att pistol sliter sönder vävnaden istället för att göra ett "cleant" hål i örat som en kanyl gör. Hålet som kanylen gör har kroppen mycket lättare att läka.
Tack för svaren! :)
Ska testa med titan!
Hade "läkarjärn/stål" eller vad de heter (minnet sviker mig än en gång ;)) som läkarsmycke och hade inga problem då så det kan ju vara guldet. Att jag inte kommit på detta innan ^^.
Får testa någon månad men om de inte blir bättre då ger jag upp.
Emma
Kirurgisktstål och läkstav/läksmycke heter det :)
www.kickemcattery.se