Underläppspiercing.
Hej! Jag har tänkt på att pierca underläppen et bra tag nu, och har hört att de tar det med kanyl. Den enda gången jag upplevt kanyl är när jag opererats och då hade jag dropp, men hade då bedövat huden. Gör det ont?
Jag är minderårig, måste man vara 18 för att få pierca sig? Och, går det snabbt?
japp du skall vara 18 år för att göra det om det är en seriös salong…
japp, det går snabbt,lika snabbt som att göra hål i öronen….
Piercingen du vill göra kallas labret, vänta tills du är myndig. 
Varför kallas det det? hahah!
#3 - Labret tror jag är det latinska ordet för läpp, du kan läsa mer om vad alla piercingar heter HÄR
Hur gammal är du då? För det är faktiskt värt att vänta ;)
/Christine
Alla piercingar har benämingar :) Ska du ha den på sidan av underläppen så heter den till exempel off center labret.
Det är som sagt 18 år som gäller på en seriös studio. Vissa tar 16 år med målsmans tillstånd. Men dem ser jag inte heller som lika seriösa. Och de är värt att vänta och göra de hos någon seriös också, i stället för att skynda sig och gå till någon klåpare.
De tar bara några få sekunder att föra igenom kanylen genom läppen. Och smärtan är i dem få sekunderna. Kan vara ömt under läkningen också.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nästan alla salonger jag har vart på har tagit på 16;åringar med målsmans tillstånd.
Men är de seriösa salonger då? Så jag inte får min läpp mördad.
Och yes, nu har jag vart stupid enough att pierca min egen läpp. Thihi. Men hålet blev så himla snett så jag har låtit det läka igen nu.

Seriöst
Varför man går till en seriös studio är inte bara för att få piercingen rak, utan få den rätt placerad så den inte skadar tänder osv.
#7 Vad som en benämner som "seriöst" är inte alltid seriöst i en annans ögon. Jag skulle inte säga att de är seriösa om de piercar 16 åringar, men det är min personliga åsikt. Sen är man inte heller i mina ögon automatiskt seriös om man har 18års åldersgräns heller, hygien och kunskap ska finnas med.
Det är värt att gå till en bra och vettid studio för sin piercing och det är värt att vänta på den.
Paulina
Precis som Aviendha skriver. De ska vara hygieniskt och sterilt etc. De är mycket som spelar in egentligen.
Förstår inte hur alla ungdommar tänker när dem gör de själv hela tiden. Visst kan man ha tur och de blir bra, men de kan också gå fel. Så varför ta chansen, ist för att gå till någon med stor kunskap när man faktiskt är vuxen nog till att ta beslut! - det vill säga 18 år.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Barbarella har en gräns på 15 år, då måste målsman vara med och id ska visas. Man får skriva under papper och får väldigt bra skötselråd. Jag tycker att det är en rätt bra gräns, då det antagligen hindrar ungdomar från att pierca hemma eller gå till en oseriös salong. Barbarella (och Tribe som har samma gräns) är medlemmar i ASAP.
Om man har en gräns på 18 år är det nog väldigt få som orkar vänta - jag vet att jag inte skulle göra det. Så jag ser nog de som har 15 år med målsman + medlemmar i ASAP som seriösa piercare. Men det är ju individuellt hur man ser på den saken :)

Många ungdomar piercar sig, då tycker jag personligen det är mycket bättre att ha en gräns på 15år med målsmans tillstånd än att dom sitter hemma och försöker göra det själv med en synål.
jag har en piercing i min underläpp, och jag är 14 år.'
jag gjorde i en salong i märsta centrum och dom är jätte duktiga!
det gjorde inte ont när dom tog igenom utan efter några timmar sved edt till lite :)
#11 beror på vilken piercing man gör hos dom. vissa måste man vara 18 för
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3
om du går till seriös så är det 18 år gräns eller att du ha med dina föräldra, dem som är seriösa använder sig av en kanly när dem gör hålt och det går fort, när jag gjorde mig kännde jag knappt något men det kan vara olika från person till person
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism