Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1187 ggr
MimmiLS
0

Oläkta piercingar

Jag piercade mig i bröstvårtorna för lite över ett år sen.

Har piercingar sen innan som alla läkt otroligt fort och bra. Men dessa har varit riktigt sega med läkningen..

Vänster verkade till en början att läka fort, slutade vara ganska tidigt och det såg fint ut, höger var lite segare men läkte även den tillslut. 
Efter ca 6 månader så varade dom bara lite, vilket har fortsatt..

Nu har dock vänstern vänster börjat strejka riktigt ordentligt.. Det varar ganska mycket och "gör ont" till viss mån vissa dagar..

Jag tvättar alltid piercingarna när jag duschar och i början använde jag den rengörings tvålen som medkom (använde den faktiskt tills den var slut!)

Eftersom jag ändå tvättar dom varje dag, och inte pillar med dom, har inte heller bytt smycken (provade en gång med det gjorde väldigt ont) (och min smärttröskel är väldigt hög även i denna fråga)

Så nu skulle jag vilja ha lite råd om hur jag ska få dom att läka? Vilka medel kan jag anväda mig av? Ska jag byta stavar? Eller vad ska jag kunna göra för att de ska löka på rikitgt för en gångs skull?

Tack på förhand! :)

Karmatarerskanise
0

Prova med koksaltlösning, finns en artikel här inne som beskriver hur man gör det.

Vad är det för material i dina stavar?

MimmiLS
0

Har testat det med.. har provat allt känns det som.

Titan, är det enda jag tål.. Är allergisk mot det mesta annt så. :P

Karmatarerskanise
0

Okey, om du testat allt så har jag nog inga bra råd. Koksaltlösning brukar hjälpa.

Kanske vill din kropp helt enkelt inte ha dom där. Tråkigt, absolut. Men så är det för vissa. Du får själv känna efter hur länge du orkar hålla på.