OT - Ipod
Är en ipod classic samma sak nu som för ca 4 år sedan?
Funderar på att köpa en sån modell av en kompis som då är ca 4 år. Dom som finns i affärerna som iaf ser lika ut är dom lika "inuti"? är det lixom samma sak?
Tacksam för snabbt svar
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Kanske bättre att ställa frågan inne på musik? :)
#1 Jag har gjort det, har ännu inte fått något svar
#2 Ok, tråkigt.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Jag är ett ipod classic fan rakt av så kan berätta mina erfarenheter! :)
Köpte en för typ 5-6 år sedan. En 80 gig. Jag har lyssnat massor på den men på slutet blev batteriet ganska så slitet och den ville inte alls hålla sig lika länge som i början, men som sagt, jag har lyssnat i stort sett varje dag eller kollat på serier i den.
Den blev iaf till slut glapp i hörlursingången så jag fick köpa mig en ny. Även den en classic då de har bättre minne och drar inte lika mycket batteri än touchen. Nu har den bara ett minne och det är på typ 130 gig eller något liknande.
Den äldre varianten har en blank framsida till skillnad mot den nya. Och själva utseendet när man bläddrar bland låtarna är lite annorlunda. Dock tycker jag att knappen (den stora runda i mitten) är lite mer finkänslig på den äldre och det kan göra mig galen på den nya…
Sådär, där har du mina åsikter :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#4 tack så mycket. Så det är i stort sett samma sak
#5 jag har bara upplevt att detaljerna har skilt. Men kolla upp så inte batteriet är slitet för det går inte att byta.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#6 okej, gör jag det genom att testa hur länge det håller bara?
#7 antingen litar du på vad din kompis säger om batteriet eller så laddar du upp den helt och har på den för att se hur många timmar den håller. Jag har gjort resor till Norge och haft ipoden inkopplad till stereon i säkert 13-15 timmar utan att den dött. Så några timmar bör den ju hålla. Med min nya lyssnar jag kanske 1,5-2 timmar per dag och behöver inte ladda den alls ofta.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej :) vad tycker du är ett bra pris för en som är väldigt lite använd som är ca 4-5 år? 80 gb. Han sa först 800, sen sänkta han till 600 kr är det ett bra pris? :P