Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3471 ggr
Sixpounder
0

Bra tatuerare?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag tatuerade mig för fjärde gången i måndags, blev riktigt nöjd!!! Dock tog den alldeles för lång tid, tycker jag. Fick sitta i sex timmar för att tatuera en mellanstor tatuering som inte ens täckte hela överarmen. Jag tycker att det är för lång tid då jag tidigare tatuerat en 40-50 cm stor tattoo på höften och neråt på sex timmar.

Vad tycker ni? Är inte sex timmar lite föör mycket? Huvudsaken är självklart att bli nöjd, och det blev jag. Men tyckte att det gick på tok för långsamt! Hann nästan få feber när hon höll på på samma ställe hela tiden, trots att jag inte brukar vara så känslig.

Grejen är att jag har planerat att göra en till om ca två månader, eftersom att jag vill ha en stor del av hela armen tatuerad. Har någon tips på vilka tatuerare som är bra, inte FÖR långsamma och inte tar överpriser?

Gärna i Örebro, Norrköping, Nyköping eller i närheten. Glad Gör inget om det är "svarta" tatuerare, bara de är bra och har bra hygien där de tatuerar!

Tack för alla svar!

Bild på nya tatueringen!

Wand
0

Jag tycker inte att du ska ta storleken som mått till hur lång tid det ska ta. Detaljerna tar mer tid än storleken av egna erfarenheter, dessutom arbetar ju alla tatuerare olika. 

Min tatuering tog 2½ timme att göra, den är i stort sett bara skuggad och så lite text. 15 cm hög.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Sixpounder
0

Jo, jag har det i åtanke, absolut. Men jag tyckte ändå att det tog lite väl lång tid. De delarna som var relativt lätta tog lika lång tid som allt annat. Bara texten tog nästan en timme.

Buffaomini
0

Hur länge har personen som tatuerat dig varit tatuerare? Nybörjar kan ju vara "långsammare" eller personer som inte är vana vid stilen..?
Tycker för övrigt att den blev riktigt snygg!

Sixpounder
0

Två år, så det kan nog kanske bero på det, ja. Glad

Tackar! Är riktigt nöjd själv också.

[Forest]
0

riktigt snygg måste jag säga o jag tycker hellre ta tid o sen vara nöjd en en som bara slarvar o sen får man taskigt resutlat sen. Här är en som jag tror är bra http://rollesart.com/?page_id=83 känner inte honom alls.  örebro är det iaf :P