Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 2432 ggr
Spotifys
0

Helix-frågor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag tog en helix (med pistol) för drygt 3 månader sen. Jag undrar bara om det vore dumt att ha en sånthär örhänge (se bilden) där uppe? Har haft det ibland på nätterna och det är så mycket skönare än att ha ett örhänge med plopp, då det kan göra rätt ont att sova på den sidan annars.

Är kedjan för smal eller skulle det funka att ha den? Den är ju lite smalare än ett vanligt örhänge, och jag vill ju inte att hålet ska bli så smalt att jag inte kan ha vanliga smycken i.

Sen undrar jag hur länge ni tror att man kan ha utan smycke i hålet utan att det börjar växa igen?

Tacksam för svarGlad

Karmatarerskanise
0

Har det läkt helt?

Vet inte hur tjock en sådan kedja är, inte heller om det kanske kan irritera hålet.

Spotifys
0

Jag vet inte riktigt om det läkt helt. Det vätskar lite fortfarande, men känns rätt bra. Kedjan är inte mycket smalare än mitt vanliga smycke men jag är också lite rädd att hålet ska bli irriterat men samtidigt är det skönt att ha en plopp som trycker mot hålet.

Karmatarerskanise
0

Om det inte har läkt helt ska du inte hålla på och byta smycken, utan då ska man låta det vara. Dessutom kan det växa igen ganska fort.

Spotifys
0

Tack för hjälpen!

Salish
0

Tror inte att det är så bra att ha en kedja genom hålet. Om du tycker att det gör ont att sova på det för att ploppen är i vägen kan du ju ha ett labretsmycke istället som har en platt baksida. Det har jag och det funkar jättebra.

patronsaint
0

Tror att kedja liksom ring kan irritera om du har de i jämt innan det är helt läkt speciellt om du har tagit med pistol i brosket (been there don that). Så skulle tippsa på samma som #5 säger på ett lambret smycke. Det kör jag på märker inte av den alls..

I want to be like the patronsaint of reality.