Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 15172 ggr
Elipowe
0

Typsnitt och framtids hjälp, tack!

Jag har planerna att tatuera in en låttitel av Lars winnerbäck. "Ett sällsynt exemplar" på min handled. Anledningen till denna är att  jag har senaste åren tagit mig ur min "trygga zon" och hittat mig själv. Och bestämt mig för att vara speciell, jag behöver inte vara som andra och följa deras spår.

Men för framtiden? Kan en sånhär handledstatuering vara till ett problem? Jag står fortfarande osäker till vad jag ska plugga vidare till, men funderar på sjukgymnast, hälsocoach eller djursjukvårdare. Tatueringen är ganska "självklar till vad den menar". Eller vad tror ni? Samhället blir ju mer och mer öppen för tatueringar. Och dess simpelhet passar ihop till det mesta.

Jag vill nog ha den lägre placerad som jag valt på bilderna, då jag är lite krampig och styrketränar, så jag vill inte att "ådrorna" förstör motivet.

Jag behöver hjälp! Vilken ska jag ta?

Elipowe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förslag 1.

Elipowe
0

Förslag 2

Elipowe
0

Förslag 3

Karmatarerskanise
1

Gillade förslag 1. Och de yrken som du tar upp bör inte påverkas av en sådan tatuering.

För säkehets skull kan man ju under intervjun ha långärmat ;)

Skogselva
0

Håller med #1 är snyggast, men jag måste säga att om du inte sagt att det var en låttitel av en artist, som jag knappt vet vem det är, så hade jag inte fattat alls. Tänkte på det du skrev i #0 om "självklar till vad den menar"

Hade jag inte vetat hade jag trott det varit en kommentar om din personlighet. Att du inte var som alla andra - och stolt över det! Flört Jag är så'n, så för min del hade det ju inte varit en negativ betydelse.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

soetisen
0

Jag röstar på nummer två. Personligen så gillar jag lite enklare typsnitt :)

- Medarbetare på studier.ifokus

EternalWinter
0

Tyckte nr 3 var finast. :)

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

Medarbetare på Avenged Sevenfold

Elipowe
0

Gah! Människor! Varför måste ni ha så splittradat tyckande ! :o

Karmatarerskanise
0

#8 Våra åsikter ska inte spela någon roll. Det är DU som ska ha den, inte vi.

Du har 1 sekund att bestämma dig, vilket typsnitt väljer du? Glad

Liss
0

#9 Haha!! :D

Jag tycker antingen nummer 1 eller nummer 3. Och en väldigt fin tanke.

Och en tatuering på handleden är ganska enkelt att dölja egentligen. Men antingen långärmat eller några armband, eller en klocka osv.
Mina stora fjärilar på handleden har inte varit några problem. Antagligen för att det är väldigt "snällt" motiv som syns då och då. En text borde inte vara värre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Yaeko
0

1ans typsnitt var finast tycker jag! Och som de andra säger så är det ganska lätt att dölja tatueringen så det borde inte vara något problem :)

Elipowe
1

Jag tror faktiskt jag hade valt typsnitt 1 ifall någon hotat mig eller sådär. ^^

Men ack är osäker ! Gah! Texten är så perfekt! Men kan inte låta bli att tänka "Men tänk så ångrar jag mig?"

Karmatarerskanise
1

#12 Tänker du så bör du vänta med att göra tatueringen. Man ska vara helt säker.

Elipowe
0

#13 Jag är säker på den. Men mer hur folk runt omkring ska tänka och säga. Sure, jag står för den och dess innerbörd! Och jag älskar den.

Men jag är uppfödd med mor och släkt som allt varit på och sagt att tatueringar som syns förstör ens framtid yada yada yada. Men jag vill inte att detta textstycke ska döljas, utan finnas där på armen och påminna mig dagligen att "stå på dig, du behöver inte följa alla andra!" Jag har tagit mig igenom så mycket som har berott på andra och mig själv. Allt från misshandel och ätstörningar, som skapat fel person i mig, det har jag tagit mig ur och hittat mig själv. Jag vill inte fastna där igen och är nog ibehov av en påminnelse ibland.

Jag vill ha det textstycket på kroppen, det vill jag verkligen! Men det är synligheten som oroar mig lite!

Elipowe
0

Samt att det är min första sätter nog tankarna på spel med. Jag har en förmåga att överanalysera saker och ting ! :o

Elipowe
0

Woho! Ska till tatueraren idag och diskutera. Har hittat det perfekta typsnittet. Åh, kan knappt vänta! Känns mycket bättre nu!

Bim
0

Det kommer nog bli riktigt snyggt! Kommer bli kul att se hur det blir :D

Elipowe
0

Tiden är nu bokad! Woho! 11/3 då smäller det. ÅH, vad jag längtar!

Elipowe
2

Sorry för min sena uppdatering. Men ack , den sitter så vackert på min handled!

Liss
0

Riktigt fin font! :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Bim
0

Åh, grymt snyggt! :D

Frogge33
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jätte snygg :D

// Matilda

jollycox
0

Snyggt! :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Elipowe
0

Tack allihop! :D

rebeccarehn
0

Hej!

Hoppas att du ser det här, trots att det var så länge sen du gjorde denna tråd! Det där typsnittet är precis som jag vill ha på min framtida tatuering, kommer du ihåg vad det heter? :)

Elipowe
0

Hej!

Nej det gör jag inte! Jag ändrade tyvärr rätt mycket om det i ps (höjden, tjockleken och p som exempel) både själv och med tatueraren för att få det till att passa till min handled! :(

Tror dock du kan hitta det på dafont under handgjort!

Dock måste jag in och laga mitt g nångång. Får bli till när nästa projekt är på gång. ;)

patronsaint
0

Det blev ju skit snyggt jue!

I want to be like the patronsaint of reality.