Plast för att skydda tänderna?
Hejsan hejsan! Hoppas någon kan svara snabbt för ska snart skicka iväg en beställning.
Min tandläkare tjatar lite på min ang. min Tungpiercing (as allways)
och jag undrar om det finns något alternativ till att skydda den? Hon sa att plast hade varit ett alternativ. Men jag hade en kula i plast innan och den lossnade så jag svalde hela skiten.
Är det någon som har testat en sån HÄR kula eller en sån HÄR? och vad är att föredra?
Undrar också om det inte finns någon "plastskydd" eller i gummi som kan skydda kulan? Haft min piercing i tungan ganska länge men mina tänder tar lite styk men vill gärna behålla dem. Har redan tagit ut 3 labretter på grund av tänderna.
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!
Glömde länka!
Här är ena länken:
http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=4079
Här är andra:
http://www.crazy-factory.com/product_info.php?products_id=2972
Greetings.
Legacy Mwari.
Här läst lite om Bioflex, vilket är vad den kulan i den överstalänken är gjord av och den ska vara ganska mjuk. Någon som har erfarenhet av Bioflex?
Greetings.
Legacy Mwari.
Har inte Tungpiercing ännu men kan tänka mig att det är bra om man inte vill ha sönder tänderna. Skruv säkerheten kan jag inte säga något om, men häll i en klick lim så sitter den nog ;)
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Just nu har jag en vanlig akrylkula, det får duga så länge.
Jag har läst ganska mycket, och de kulorna över speciella kulor till speciella stavar.
MEN! Fick också veta att Bioflex är ett jättebra matrial att ha i munnen. Det samma gäller UV. :)
Greetings.
Legacy Mwari.
Jag har titan kulor och mina tänder har inte tagit skada alls. Haft den i två år.
Har en kompis som inte kan låta bli att leka med sin pericing så hon har lite kortare stav så hon inte ska kunna buta/dra den längs tänderna.
Du kanske ska prova byta till kortare stav? Eller det kanske du redan testat :)
Men är inte uv akryl? Hehe
#5. Jag har haft min i 7 år tror jag, och leker endast med den när jag sover. Det ska även bidra till tandsten.
#6 Dont know, det brukar nämligen stå "Acrylic UV" och inte bara akryl. Samt att akryl kan vara allergiframkallande men det ska inte "Acrylic UV" vara.
Greetings.
Legacy Mwari.
# Okej då förstår jag! bra att veta när man byter från läkstaven sen
#8 precis. Jag hittade en billig Bioflex stav, på crazyfactory. Vilket kan vara att föredra som jag förstått det.
Annars är det bäst att ha i alla fall UV eller bioplast i kulan som du har under tungan. Då det är den som slår emot tänderna mest, och den syns ju dessutom inte :)
Greetings.
Legacy Mwari.
#9 Ja exakt som du säger den syns inte så spelar inte så stor roll ;) Jag har haft min piercing i 5 dagar nu och har tyvärr redan börjat lekt med underkulan mot tänderna så måste verkligen sluta nu innan det är försent hehe, bra och veta vad man kan byta till sen :)
Har du beställt från crazyfactory förut? :)
#10, :)
Ja det är verkligen något som är bra om du kan undvika. Då detta kan ge skador på tänderna.
Det är också viktigt att vara extra noga med tänderna om man har piercings i munnen. Speciellt med tandtråden! :)
Ja det är bra om du kan undvika det, det är lätt händ (jag gör det också) men ändå, speciellt nu i början, så den inte blir sne. (dock är min lite sne, men bryr mig inte).
Nej detta är första gången, men det var väldigt billigt!
(Vet inte om du vet det, men se upp med mjuka kulor i titan/"metall"stav. Staven är hårdare än kulan, vilket kan pajja gängorna, som i sin tur leder till att kulan kan ramla av. Dock har jag svalt en stav och det är inte hela världen.)
Greetings.
Legacy Mwari.
#11 Okej tack så jätte mycket! Nej det med staven visste jag inte, har en i naveln och där brukar kulorna som sagt trilla av, nu vet jag varför jätte bra att veta tack!
Och det men sneheten visste jag inte heller, visste bara att det kan bli så att man måste ha en större kula än stndard då hålet töjs
Okej du får jättegärna skriva hur det gick med köpet sen. då jag har kollat runt lite där också och funderar på att köpa när jag vet vilken mm jag har o så :)
#12. Så lite så! Detta är många saker som jag f¨tt reda på under åren som har gått.
De blir väldigt ofta liute snea, men det syns ju bara när man sträcker ut tungan, och det (tycker i alla fall jag) inte gör så mycket.
Ja ska försöka komma ihåg det. Den kommer nog i veckan :D
Greetings.
Legacy Mwari.
Testa plaststav med plastkulor! Gjorde själv det inför en röntken och då satt kulorna jättebra, inga problem med att dom skruvade upp sig så som dom kan göra på en titanstav. Fick klippa till längden själv och göra gängor med en titankula med det blev jättebra! Stav i plast är ju bra om man biter i staven lite när man leker med den också, och så är det alltid bra att ha om man ska rönktas eller opereras eller så ifall man inte vill vara utan helt!
#14 Jag fick inte ha något alls i tungan då jag röntgades.
#14 har en stav i bioflex och tycker det fungerar jättebra. Det är inte staven i sig som skadar tänderna i första hand utan kulorna. Problemet med plast är att gängorna "går sönder" efter ett tag.
Men vad bra att det fungerade för dig.
#15 Röntgade mina tänder när min septum var ny, kunde inte ta ut den så den är med på röntgenplåten :P
Greetings.
Legacy Mwari.
#16 Konstigt, jag har kört rönkten hos tandläkaren, vanlig rönkten och magnetröntgen (nacken) och det var inga problem alls då!
#15 Jag har bara upplevt att plastgängorna har gått sönder när dom har suttit på titanstav, men jag kanske har haft tur ;)
Min piercare berättade att plast är giftigt att ha i munnen, och i kroppen överhuvudtaget.
Dessutom går plast sönder jättelätt (det gjorde det för mig, två gånger t.om.. en gång när jag skulle skruva dit den på staven och en gång när plasten fastnade i staven på plats i tungan så jag fick åka in till piercaren för att få hjälp att få bort eländet som gjort skitont..)
Han sa att det enda man borde ha är kirurgiskt stål eller titan. Och den piercaren jobbar på ett av dom bästa ställena när det gäller piercing, nämligen CALM.
#18 läst flera artiklar om just Bioflex som jag har nu, och har aldrig sett, hört eller läst att det ska vara något farligt. PLUS att de förminskar skadorna på tänderna.
Bioflex är mjukt och följer kroppens rörelser. Men det kan vara bra att ha det du sa i åtanke.
Greetings.
Legacy Mwari.