Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1925 ggr
Ribessa
0

Töjning 3mm?

Hej. Jag är inte ett jättestort fan utav stora töjningar men men.. Jag såg ett snyggt smycke för en töjning på 3mm så jag köpte och körde. Jag har haft hålet i örat i ca 12 år nu så, och jag hunnit ha väldigt tunga smycken och haft navelpiercingar i osv. Han i butiken sa att 2 - 3mm är det dom flesta brukar börja att töja med.

Iallafall. Till saken, läste nyss en tråd om töjning om att det absolut inte ska göra ont osv. Stämmer det? Jag tycker alla jag någonsin sett ha töjningar sagt att det gör ont. och mina var så töjda att jag kunde he igenom pinnen mer än hälften innan jag började känna det. Sen pressade jag sista biten, och klart det gjorde ont? .. Så inge problem så men.

Bara det jag undrade. Något jag borde tänka på? Gjorde jag fel? Tips?

Ribessa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

:)

linoleum
1

Töjer man och det börjar göra ont ska man INTE försöka trycka mer, med risk för att det spricker och/eller blir irriterat. Det viktigaste när man töjer är kort och gott att ha tålamod :) 
Många säger att man inte ska ta mer än 1mm/månaden, men jag skruvade lite på dem varje vecka, men inte mer än tills jag kände att det började ömma lite.
Det är dock väldigt olika från person till person!

Ribessa
0

#2 - Okej tack, då vet jag. Heh, då gjorde jag lite fel då men jag kan ju inte säga att jag ville dö av smärta precis. tror det var ca 1-2mm av staven jag pressade. Sen så målet är ju smycket så jag ska inte köpa någon större töjning. :)

linoleum
0

Låt öronen vila lite ett tag nu när du fått i de töjningssmyckena du har nu :) Men ett tips som jag använde mig mycket av när jag töjde var att smörja in örsnibbarna titt som tätt med en fet salva.
När du ska töja igen kan man även passa på efter en dusch eller liknande. Eller så tar du lite salva innan.

Vissa mördar ju tyvärr parktiskt taget sina örsnibbar pga att de töjer för mycket och för snabbt - men du lär märka om du är påväg åt samma håll :)

linoleum
0

Ett tecken är om du märker att snibben börjar svullna, då är det dags för en paus!

Ribessa
1

#4-5 - Okej tack så mycket! :)