Ta hål i öronen
Hej! Jag har länge velat ta hål i örsnibben(ja sen jag var kanske 12-13), men det har liksom aldrig blivit av. Tänkte dock göra slag i saken nu när jag fick fina örhängen av min pojkvän("Va, har du inte hål i öronen!? Du är ju tjej!)
Tänkte dock fråga var man bör göra det - jag har hört att det är bäst att gå till en riktig piercare än typ frisersalong eftersom frisersalonger använder pistol. Men vad är det för skillnad där, vilka är riskerna? Och vad bör man tänka på mer? Är det stor skillnad i pris? (har rätt dåligt med pengar egentligen just nu)..
Vore tacksam för svar!
Jag gjorde mina hos min frisör och det blev jätte bra och har aldrig haft några problem emd dem överhuvudtaget. :)
Jag tog mina i örsnibbarna med pistol, men jag skulle inte rekommendera det. Bara för att det gick bra för mig är det inte en säker metod. Det blir lättare infekterat och brukar vara mer svårläkt eftersom att en pistol krossar upp ett hål, medan en kanyl skär. En piercare brukar oftast ha vettigare skötselråd och miljön brukar vara lugnare (du behöver inte sitta bland en massa andra människor som klipper håret). Det är lite dyrare hos en piercare, men det är värt det. Det brukar kosta runt 150 för vanliga i örsnibbara.
Sen vet jag inte om det gör ondare med pistol än kanyl, men jag tyckte att det gjorde riktigt ont med pistol i örsnibbarna, ondare än med kanyl i brosket.
Dessutom så behöver du inte oroa dig lika mycket för att det blir snett heller hos en piercare.
Här kan du läsa om pistol.
Rekommenderas inte.
Gå till en piercare. De är utbildade, har steriliserade intrument och smycken och har ren miljö. Hålet blir dessutom fint eftersom det göra med kanyl som är supervass.
Jag har aldrig haft problem med min pistoltagna hål, har sex sådana, förutom att de i snibbarna inte sitter precis likadant. Men det stör mig inte nämnvärt och syns inte om jag har vanliga örhängen.
Dock kan man ju inte sticka under stol med att kanyl är ett säkrare alternativ, både ur hälsovinkel och estetisk vinkel, själva pistolen blir sällan helt rengjord och det är enklare att få det rakt med kanyl.
Ärligt talat, det det handlar om i slutändan är vad man vågar göra mot sin kropp.
Prismässigt brukar det hos frisör ligga på 150 för båda och runt 400 för båda hos piercare.
Jag har 3 st hål i öronen med pistol och den i näsan gjordes oxå med pistol o jag har aldrig haft bågar problem med mina :)
#4 Ja det är också en sak som man tänka på. Med pistol sätts hålen ofta ojämt eftersom det är svårare att sikta.
jag gjorde med pistol jag tycker det är snabbt och smärtfritt är kanyl det jag var tio då jag satt där och dom gjorde hålet jag ba… ska ni börja snart
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
#7 Va?
vaadå? 8#
#9 Jag hänger inte riktigt med i det du skrev. Ber om ursäkt.
när jag tog hål i örat med pistol…. då sa jag när dem var färdiga .. ska ni börja snart?! … men jag vet inte gör de ont med nål?
Jag skulle rekommendera att du går till en utbildad piercare.
Den enda piercingen jag fick göra som minderårig (7år) var i öronsnibbarna, min mammas idé också, så jag blev satt hos en frisör och gubevars…
Lång historia kort: Efter att ha fått två hål tagna med pistol har jag numera en rolig keloidbildning i höger öronsnibb som hindrar mig från att töja så mycket jag vill. Så gå till en piercare som vet vad han gör, det är värt de extra hundralapparna.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Tänk om jag vetat om detta när jag varit yngre! Trodde alla gjorde med pistol. Och har alltid fått infektioner pga pistol. Gjort säkert 4-5ggr i varje öra för att få till ett "normalt" hål för mina örhängen.
Måste testa med kanyl :)
Jag har enbart tagit med pistol.. Första gången växte det igen bara över 1 natt… Värdelöst! 
Denna gång gick jag till en seriös piercingstudio här i stan och dom gjorde också med pistol i öronen (?) och har aldrig haft problem.. Däremot vill jag aldrig ta ur örhängena över natten med risk för att dom faktiskt växer igen så jäkla fort
har detta med pistol att göra?
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
#14 Ingen seriös piercingstudio använder sig av pistol!
14 # om du hade örhängena på dig hur kunde de växa igen? :/
#16 Det är ju ganska självklart att hängena inte satt i om hålen växte igen ;)
14 "# jaha du vet väl att dom ska sitta i i 6 veckor? så det var inte konstigt…
#18 Vad menar du nu?
#14 har inte skrivit något om hur lång tid efter håltagandet hon faktiskt hade i sina hängen. Hon skrev bara att de växte igen under en natt, ingenting om hur lång ti som gått.
jaha jag trodde hon mena en natt efter hon tog hål
gjorde hål i öronsnibbarna när jag var 6 år med pistol har aldrig haft problem med det har kvar dom ännu :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#15 Dom gör dock andra hål med kanyl, vad jag vet iaf.. Vet inte vad dom säger om man begär att få med kanyl.. Hade jag vetat detta innan jag tog hål hade jag självklart sagt åt dom innan :/ men ska förmodligen ta 1-2 hål till inom en snar framtid och då tänker jag ifrågasätta dom :) #16 Jag var tvungen att plocka ur dom under en fotbollscup för vi ej fick tejpa för öronen (om man inte tagit hålen för en kort stund sen).. #18 Ja jag vet att dom ska sitta i under läkning.. Tror till och med jag vänta i 3månader innan jag våga mig på och byta örhängena denna gång.. Nu kan jag byta örhängen utan problem men vet att dom börjat växa igen gansla fort om jag tar ur dom över natten så jag sover med vanliga små pluppar :)
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo