Kindpiercing, lång stav och avbiten stav
Gjorde mina cheeks för sex veckor sedan och idag bet jag av plattan på den ena staven. Förbannat irriterande, för jag har ingen extrastav. Så jag satte av mot Barbarella, men de hade helt slut på långa stavar. Kollade med en annan studio som inte heller hade och köpte tillslut på PunktShopen och fick sätta i den nya staven själv. Köpte givetvis en för lång…men nu matchar de två kinderna varandra mer än innan eftersom den vänstra staven fortfarande är i "läklängd". Varje gång jag varit in på Barbarella sedan jag gjorde piercingarna har de sagt "Kom tillbaka om en vecka så kapar vi dem till kortare längd" och det har jag gjort. Fyra gånger nu. Men de vill aldrig kapa stavarna/staven.
Nu är båda för långa, men innan var bara den vänstra för lång. Och jag fattar liksom inte varför de inte vill göra den lika kort som den andra (som nu inte är kort längre, suck).
De menar att jag fortfarande kan svälla lite och det har de rätt i, det gör jag, men den ena sidan fick ju bli kapad och de sväller jämnmycket, så varför…? Svullnaden (som sker på natten och när man dricker alkohol) är liksom inte ett problem för en något kortare stav. Däremot är för långa stavar ett problem eftersom jag biter sönder dem.
Någon annan med kindpiercingar som fick gå med långa stavar aslänge innan de fick dem kapade?
Och hur dum i huvet är jag om jag själv byter till en kort stav…?
Tankar? Idéer? Förslag?
Jag hade nog bytt själv..?? :) Varför inte?
www.kickemcattery.se
Vet du hur tjocka kinderna är där piercingarna sitter? Alltså att piercaren mätte? Det gjorde han som gjorde mina cheeks och mina kinder är 22mm där piercingarna sitter.
Jag tyckte också det var jobbigt att behöva kapa av hela tiden och, för mig, var det omöjligt att byta kulor för dom sitter som berget när det är såna stavar. Men jag hade ändå problem att hitta bioflex-stavar som var 22mm så hittade jag EN ENDA sida med stavar upp till 22mm men dom är i stål/titan. Men jag chansade och beställde hem och dom stavarna sitter helt himmelskt! Jag känner knappt av dom och det är ingen risk att bita i plattan när man tuggar och inget som skaver mot tandköttet när man ska sova osv osv.
Så om du vet hur tjocka kinderna är så rekommenderar jag att beställa ett par stavar från kroppkonst.nu. Billiga och bra piercingar, dock har dom höjt frakten löjligt mycket men det går an.
Jag har 20 mm i just nu och det är de ni ser på fotot. De sticker ut en bra bit var, så jag antar att jag borde ha kanske 16 mm eller nåt. Men jag kan inte låta bli att känna mig som en olydig tonåring som gått emot sina föräldrar när jag tänker att jag ska ignorera piercarens råd och själv sätta i kort stav…
saken med kindpiercingar är ju just det att vissa rörelser ökar tjockleken på kinderna rejält och i början ska man undvika att det blir tryck på dem innan de har läkt.
Men visst, det ska ju inte heller vara ett problem för dig att de är i vägen på insidan så att du biter sönder dem..
Sajtvärd på Iller.ifokus
#2 Skulle du kunna länka till exakt de stavar du köpte på Kroppskonst.nu? Finns sjukt många och jag kommer säkert göra fel. ;)
Stavarna är väl ungefär likadana, det är mest olika kulor till dom tror jag :) men jag köpte http://www.kroppskonst.nu/Product/10835
har jag för mig.
Ja okej, en vanlig standardlabret, fast lång liksom. ;)
Har plaststavar i nu (kortare, vilket är jävligt skönt), men det är så lätt att råka bita sönder dom (eller klämma sönder dom med mitt lilla verktyg när jag ska skruva på kulan), så det kanske får bli metallstav ändå. Tackar så mycket för tipset!
Ja precis :)
Jag hade plaststavar innan och visst dom är jättesköna men det är svårt att klippa ner dom till en perfekt längd, så på ett sätt är dessa långa labretstavarna skitbra om man vet exakt vilken längd man ska ha för då biter man inte någonting i plattorna.
Så sant!
Har beställt labretstavar nu. Fortfarande lite osäker på om det blev rätt längd (eftersom plaststavarna kapades "i" kinden), men det är inte katastrof om jag måste beställa igen eftersom det kostar typ femtio spänn.