Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 3957 ggr
rosablomma
0

Smiley+nacke

Hej!

Jag är extremt sugen på att göra en smiley och ska göra en så småningom :)

Undrar dock lite hur det är med läkningstid, svullnad och hur mycket tänderna tar stryk.

Inget som avskräcker men är lite nyfiken :)

Vill även göra i nacken och undrar också här hur med är med läkning och svullnad.

[Kajsa91]
0

Jag har en smiley. :)
Vet inte hur fort den läkte direkt, men det är ju bara en liten skinbit så var ju inget större direkt.
Kändes svullet i 1-2 dagar ungefär och kändes himla konstigt att ha något där.
När man vaknade på morgonen blev man alltid lika fundersam över vafan man hade under läppen första veckan.

Tänderna vet jag ingenting om.. Min tandläkare klagade på mina piercingar när jag var där för ett tagsen men antar att dom gör det bara för att?

Min piercing rör sig knappt ingenting, så har därför svårt att tro att den gör någon större skada faktiskt.

Har någon gång fått lite svullnad i den, gör sjukt ont att skratta, le, äta och sådär då men försvinner inom någon dag igen :)
Kan hända om man råkar dra till, fastna med tandbortsten eller om det fastnat någon mat där som legat tror jag.

Karmatarerskanise
1

#1 Nej, dom klagar inte bara för att ;)
Många piercingar sliter på emaljen, man kan lätt bita av bitar av tänderna och i värsta fall bita av en tand. Eller som på mig skavde min piercing bort tandköttet vid en tand så tandhalsen nästan blev blottad.

Om tänderna blir dåliga när man har piercing, så kommer piercingen antas vara anledningen. Och då får man betala det själv.

[WickedAlly]
0

Mina tänder har blivit ganska skadade av piercingar, har dock ingen smiley, men både tungan och min off center har skadat tänderna. Min ena framtand har ett perfekt avtryck från labretten :P

[Kajsa91]
0

#2 säker? :P För min tandläkare sa typ "Du vet att piercingar förstör tänder? Fast du har inte haft dina så länge va?" Eftersom det inte har förstört något.
Och jag har haft min smiley i 10-11 månader nu.. Fast kanske behövs mer för att de ska slita?:P

patronsaint
0

Sätter en tass här då just smiley är något jag går runt och funderar på att göra :)

I want to be like the patronsaint of reality.