Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2063 ggr
[WickedAlly]
0

Stora tatueringar

Har min första stora tatuering bokad nu, den 30 april blir det äntligen av. Har en heldag bokad och räknar med att hinna med alla linjer då, har låg smärttröskel så det bör gå bra.

Dock har jag hört att det gör ondare andra sittningen, alltså att tatuera ett område som redan är tatuerat.

Någon som kan berätta om det stämmer eller inte? Blir nyfiken :)

tjiivans
0

Vad kul!

Jag kan inte påstå att jag kände mer andra sittningen då det hade läkt mellan sittningarna, vilket det måste få göra.
Dock känns det en hel del om man kör igenom samma område flera gånger under samma sittning. Ex först linjer, sedan skuggning och kanske lite färg på det. Då blir det rejält ömt.

Skall iväg och tatuera mig i eftermiddag =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Sixpounder
0

Precis som #1 sa, skulle du göra hela på en gång så gör det ondare, eftersom att man redan varit där och tatuerat tidigare.

Sixpounder
1

Man brukar säga att man har hög smärttröskel om man tål mycket, antar att det var det du menade? :)

[WickedAlly]
0

Ah, mjo att göra flera gånger på samma område under en sittning är ju sådär ja. Har båda fötterna gjorde och när han lade i den sista färgen så var det väl inte min bästa stund trots att resten inte gjorde ont alls.

Men det är ju bra att det inte gör speciellt ont vid andra sittningen, hört att huden blir känsligare efter en sittning dock men det kan ju bara varit den personen som upplevde det så. Eller så var hennes linjer inte helt läkta, kan ju se ut så men inte vara det.

#1 Åh, kul! Vad blir det? :)

# Haha, ja! Var mitt inne i tentaplugget när jag skrev, blir grötig i toppen då. Hög smärttröskel såklart :)