Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3807 ggr
Markegard
0

Medusa?

Har ju haft funderingar på att skaffa mig en medusa, men har lite funderingar på hur den sitter. går den rakt in, eller har den en viss lutning neråt?

sedan tänkte jag på om man kan ha en smiley och medusa eller skulle dem krocka med varandra, tror ni?

Aviendha
0

Exakta placeringen har jag ingen koll på men det kan nog de som har svara på ;)

Ang att ha den med en smiley så lär det krocka. Om det går bra eller inte är antagligen individuellt, men de kommer ju ligga emot varandra, om inte hela tiden så beroende på munrörelser.

Moonchild89
0

Jag vet inte heller hur den sitter tyvärr :S men att ha smiley och medusa samtidigt är nog jobbigt i länden, eftersom piercingarna ligger emot varandra hela tiden. Har hört att de skaver för vissa. Men det är nog individuellt! Vissa har ju både och.

/Moonchild89 👻

mandariiin
0

meduza piercas snett neråt.

jag har både meduza och smiley, och det funkar hur bra som hellst. skillnaden är väl att jag inte kan använda en labrett i meduzan, utan kör med barbel med 3mm kulor. kulan sjunker då in lite på insidan av läppen, så den ligger inte emot smileyn. men sen är det ju olika för alla.

Liss
0

Eftersom man oftast har labretsmycke i medusa så piercas den oftast lite snett neråt. Eftersom plattan annars kommer skära in på insidan. Men alla är inte likadana i munnen heller, så de där fixar en bra piercer.
Om man kan ha smiley sammtidigt får man väl svara lite för själv. Man kan alltid testa i alla fall. Och rådfråga piercaren. Och ligger det och skaver på varandra och irriterar så får man ta bort antingen eller. Ingens mun är likadan som sagt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Markegard
0

Känns som att plattan skulle skära in mer om den har en viss lutning? Kanske jag som inte kan tänka *s*

Jag blir tveksam, vad ska jag göra nu, medusa eller smiley. Hm! saknar ju smiley:n mycket ..

Liss
0

#5 Nja, läppen på översidan har ju en viss lutning :)

Markegard
0

#6. HAHA, det var jag som inte kunde tänka. Har du ju rätt i!

Liss
0

#7 Hehe, ja de är ju inte extremt snett nedåt utan bara en hint :) Så gör man den lite snett nedåt så blir den rak.

[jenkass]
0

min satt "rakt in". beror nog på hur ens läpp ser ut oxå

Liss
0

#9 Ja, som sagt.. alla har olika utformning på ens mun och läppar :)

Markegard
0

Hade en annan fundering, skulle vilja ha en dermal på läppen. Hur funkar det tror ni? ..

Jag gjorde en för 2 år sen, rakt igenom läppen. Jätte nice eftersom ingen annan hade, men då hade jag en labrettstav så den fick för mycket lutning och skar därför in i läppen och det blev infekterat.. blah blah !men dermal . det skulle ju kunna gå? :)

Liss
0

#11 Ja, de kan ju funka kanske. Kolla med en duktig piercer som gör dermals. Eftersom en dermal inte går igenom så irriterar de inte heller en eventuell smiley med :) De går ju att ha dermals på dem flesta ställen i ansiktet så :) Fråga ..

[Mova]
0

Men läppen rör ju på sig väldigt mycket, och då kankse dermal inte passar där? ( ska ju helst inte ha dom på jätte röriga ställen ) Men gå och hör :)

Mansonchild
0

Kan någon titta in på min blogg och titta om min medusa sitter rätt ?:( www.satanslittlepretty.blogg.se Skulle va evigt tacksam!

Karmatarerskanise
0

#14 Varför lägger du inte in bilden här istället? Känns mer som fiske för bloggen än som att du frågar efter råd.

Mansonchild
0

Är inne på min iPod touch och kan inte lägga in bilderna via internet, och nej jag fiskar inte efter besökare på min blogg- bad om råd och eftersom jag inte kunde dela bilderna här la jag ut dom på bloggen. Så kan någon bara vara vänlig och hjälpa mig?

Karmatarerskanise
0

Okey. Men ja, det är svårt att säga om den sitter rätt eller inte med tanke på svullnaden. Vad får dig att undra om den sitter rätt? Känns det fel?

Mansonchild
0

Trodde inte det kunde svullna så mycket, är det vanligt?:( bara de jag undrar över. Tack!

Karmatarerskanise
0

Tydligen kan medusor svullna upp väldigt mycket. Men är du väldigt orolig kan du alltid besöka piercaren och kolla läget.

Mansonchild
0

Det var fullt normalt, eftersom jag pratar och äter så lägger sig svullnaden inte så snabbt sa hon. :) tack!

Karmatarerskanise
0

Vad bra:) Hoppas det går någorlunda snabbt för svullnaden att läga sig nu då :)

Mansonchild
0

den har äntligen lagt sig ner! Känns toppen! Vill dock byta stav nu haha :) men det får vänta…det ska läka ordentligt först!:) Tack för hjälpen!