Piercing i bröstvårtan
Jag är sjukt sugen på en piercing i bröstvårtan och har de senaste dagarna googlat runt lite efter svar på alla de frågor jag har. Vissa saker har jag fått svar på men inte alla och tänkte då därför skriva ett inlägg här och hoppas att det finns någon här som kan svara:)
Jag vet att det kommer göra ont så det tänker jag inte ens fråga om.
Hur tar jag hand om den på bästa sätt?
Hur ofta ska man tvätta osv?
Och med vad, är koksaltslösning det bästa?
Hur lätt är det att fastna i saker? Och dra ut den?
Om jag skulle vilja ta ut den i framtiden hur ser bröstvårtan ut då? Växer hålet igen? Men antar att det beror på hur länge man har haft den.
Tacksam för svar :) Och har ni mer att säga än det jag undrar här ovan så släng in det med för jag vill veta så mkt som möjligt innan jag tar staget och gör den.
Tvätta med koksalt två gånger om dagen. Jag köpte små pipetter med koksalt och hade i kylen kan vara skönt med kall vätska om den blir svullen. man kan såklart även göra egen men jag tycker det tar tid och är krångligt.
På mig gick själva läkningen på en månad och var bara öm första veckan. Men det är väldigt olika, endel har problem upp till ett år efteråt. Sedan rekomenderar jag inte att ha i ring under första perioden efter läkningen.
Det är inte specielt lätt att fastna med den dock bör man tänka sig för när man går i och ur duschen om man har dusch kabin^^ det käns när man fastnar om man säger så :P
På mig drar hålet i princip ihop sig bara jag ska byta smycke och inte är snabb nog och då har jag ändå haft den i 1 ½ år. Så jag tror nog att det skulle kunna dra ihop sig ganska bra om man inte vill ha kvar den.
Fler frågor? Bara att hojta :)
I want to be like the patronsaint of reality.
TS: Man får, iaf hos seriösa piercare, med sig en lapp med skötselråd hem och där står det mesta :)
#2 Jo, jag vet ;) Det har jag fått till de andra piercingarna jag har men ville ändå fråga när jag var i farten :)