Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1952 ggr
[WickedAlly]
0

Haha, woopsie!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle bara till studion för att kolla skissen inför tatuering nästa vecka (den var superfin btw) och kom ut med en conch, haha. Varför blir det alltid såhär? xD

(Tunnlarna och ringarna är från Crazy-factory :> )

Ni som haft det och annars har bra läkekött; har det gått smidigt med även dessa eller är de mer svårläkta pga placeringen? 
Tänker mig att man lätt fastnar med håret bak örat eller att glasögonen slår i den till exempel :)

[Kajsa91]
0

SNYGGT!! :D

Gjorde det jätteont?
Är sugen på att göra en sån men kanyl genom hårt känns som att det borde vara jättehmekst! :P

[WickedAlly]
0

Tack!! :))

Nej, lite obehagligt när det knastrar bara men det går så fort så man hinner knappt märka det :)

Man kan, på vissa ställen i alla fall, få bedövningssalva innan om man vill. Nu frågade inte Lena ("min" piercare) mig ens, antar att hon tyckte att jag hade nog med hål för att stå ut med ett till utan bedövning då hon nyss börjat använda det, haha. Men man kan ju fråga om man tycker att det känns bättre då :)

[Kajsa91]
0

#2 okej ^^ Kanske mer en öronpropp man borde ha så man slipper höra ;P

Trycker dom inte skit hårt för att de ska gå igenom? :P

Ska till min piercare på onsdag och fråga om en annan piercing, så ska passa på och fråga om han har bedövningssalva eller nå^^

[WickedAlly]
0

#3 Eller så kan man snacka med piercaren eller ta med sig en kompis att prata med ^^, Blir nog för ömt för att man ska orka plocka ur öronproppen efteråt :P 

Mjo, man får nog ta i en del ja, är ju rätt hårt där :)

Gört :)
Vad ska du göra för annat då?

Karmatarerskanise
2

En propp hindrar inte en från att höra ljudet, man hör det invändigt också eller vad man ska säga.

[Kajsa91]
0

#4 Har du rätt i.. ^^ Hög musik annars..? xD

Jo, jag har varit mesig och gjort med pistol mina två där uppe i örat. Inte det smartaste men går ju fort (A)

Hade tänkt att pierca nacken :) Så tänkte fråga vad det skulle kosta och lite tips. ^^
Mamma har det som en morot att jag ska orka fortsätta med mitt körkort som jag håller på att ta nu. Så att gå dit, få se smyckena och sådär kommer göra att jag vill ännu mer så kommer sätta fart sen. Haha, min mamma är smart! :)

#5 Trodde man bara hörde det genom örat eller så. ^^
Usch, Hoppas man vågar någon dag.

[WickedAlly]
0

#5 Ja, det blir väl så på något sätt.

#6 Min tre på bilden är tagna med pistol :P

Aha, nice!
Haha, ja! Önskar att mor min var lika smart ;O

Det blir väl snarare att man känner det och då upplever att det knakar, även om man inte hör.
Klart du vågar! Egentligen tar det kanske en halv sekund längre med kanyl än pistol, sen ska bara smycket i men det känner man ju inte :)

[Kajsa91]
0

#7 Dom är himla snygga! :D Förstår dock inte hur du lyckas få i kulan på såna smycken. :P

Jepp, längtar! :D Blir att göra två så det ser ut som en stav, tycker det är snyggast. Skulle helst vilja göra med en stav för det ser bäst ut enligt mig men är ju stor chans att den åker ur. Så blir med såna plattor! (Älskar att jag kan namn på allt.. xD)

Men måste kännas jättehemskt.. :P
Får hoppas jag vågar ^^ Att skippa så mycket krångel som man får med pistol lär ju vara bättre. :P

[PiercedNymphaea]
0

Jag har aldrig haft problem med min conch, mina två helix som jag hade innan krånglade jämt så jag antog att conchen också skulle göra det, men den läkte skitbra och fastnade aldrig i kläder, hår eller annat. Det enda som kunde störa var när jag skulle sätta i hörlurarna, men då var det ju bara att putta tillbaka piercingen så att den åkte ut mer på baksidan av örat, fast har man lagom kort stav så händer nog inte det :)

[WickedAlly]
0

#8 Det gör jag inte, ha försökt massa gånger men numera gör min piercare det för mig. För 50 kr så byter hon allihop, även min tragus i andra örat där jag har en likadan ring :) Lätt värt det.

Ah, gör de ens surfacepiercingar längre? Trodde att de flesta avstod eftersom de just vandrar?
Dermal anchors om du vill kunna byta sten, skindivers om du inte vill kunna det :P De sista är mindre dessutom :)

Klart du gör :)) Det tar så kort tid och sen är man ju superglad att man gjorde det :)

#9 Åh, skönt att höra att den läkte fint :)
Haha, tänkte på det med hörlurar förut. Var supernära att stoppa in luren som vanligt, hade gjort lite ont såhär första dagen..

Mja, tänker sätta i en kort stav så att man inte ser själva staven utan bara kulorna, så att de sitter mot örat på båda sidor sen :) Känns som att det är bekvämast.

Loveradio
0

Conch är snyggt. Men man kan väl inte ha in-ear hörlurar då?

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

[WickedAlly]
0

Tänkte ha en kortare stav sen, så att kulan sitter "tryckt" mot örat och då går det bra tror jag :)

Loveradio
0

#12 Tror du? Hmm

[PiercedNymphaea]
0

#11 Jodå inga problem, visst kan det vara lite krångel med vissa märken för alla in-ear hörlurar är ju lite olikt formade, men överlag är det inga problem alls. Jag trodde själv att jag inte skulle kunna ha det men conchen kan t.o.m hjälpa till att hålla hörluren på plats.

Loveradio
0

#14 Men det irriterar väl piercingen?

[PiercedNymphaea]
0

#15 Inte om piercingen sitter rätt, visst allas öron ser olika ut så jag kan bara svara för hur jag har haft det. Men överlag så ska det inte vara några problem. Men om man känner att det irriterar conchen så ska man ju självfallet inte använda in-ear hörlurar. Då är det ju bättre med större "pad"hörlurar :)

Loveradio
0

#16 Okej det är just den där osäkerheten som gör att jag har valt bort den piercingen eftersom jag gärna använder in-ear lurar. :)

[WickedAlly]
0

Testade nu och det var inga problem för mig heller, har till och med en bit kvar mellan luren och piercingen :)