Vill börja töja!
Jag tror jag ska börja töja ett av mina hål i örat, aldrig tyckt det varit fint med för mycket men suttit och kollat runt och fastnat totalt för det jag tycker är lagom stort. ^^
Men vad har ni för smycke i andra örat där nere? Om ni bara töjer ett?
Tänkte ha en sån spiral eller vad det heter, vad passar att ha i andra då?
Kommer inte på något alls som skulle vara fin liksom. :P
Ni får gärna visa bilder på er töjning + andra örat vad ni har där, skulle vara supersnällt! ^^
Jag tycker det är snyggast om man töjer båda.
Kanske kan en vanlig plopp o andra örat vara snyggt omman väljer att bara töja ett.
Jag har likadant smycke i båda, förutom just nu, nu har jag en tunnel i ena och en stor vinge i trä i det andra. Men när jag bara töjde det ena rat brukade jag ha en liten plupp i det andra, ett labretliknande smycke eller en ring..
Blir kanske att töja båda då.. :)
Kan dra växa igen ?Eller dra ihop sig ifall man ångrar sig?
Funderade ett tag på att köpa fejk och se om jag ens passar i det men jag vet inte.
Har ni någon sida ni skulle rekomendera att bestämma piercingsmycken ifrån? :)
Bor i en liten by/stad/håla så här finns inte att köpa sånt.
Kan man töja med spiral eller ska man helst använda en sån rak grej i metall bara?
Tex, http://www.piercingsmycken.se/index.php?cPath=29 där heter ju dom töjningssmycke? :P
Dem säger att om man har under 10mm så läker det ihop :) Det är iaf vad jag har hört och jag tar det säkra före det osäkra och går bara upp till en åtta :) Jag töjde med spiraler och det gick prima :D
#7 Okej ^^
Skit att det ska vara så dyrt bara.. Menar, typ 50 kr för en spiral på 2mm som man förhoppningsvis inte ska ha allt för länge. :P
crazy-factory.com, lätt bästa sidan och det är superbilligt :)
#9 Tack! :)
Eftersom den inte är svensk, är det inte dyr frakt då?
Och blir nervös med betalningen.. xD
Jaa… det är lite jobbigt tyvärr xD Men annars kan man ju kolla upp hur det är med ett sånt där kit :) Det kanske är billigare =)
#10 Nae, 45 tror jag det är nu så billigare än många svenska sidor :)
Betala med visa bara, alla anvisningar står på engelska så det är lätt :)
Var nere i en affär som finns här, en klockaffär och dom har liiite piercingar kom jag på.
Så hittade en på 2 mm som jag köpte! :D 25 kr, så tog till båda öronen.
Inte världens snyggaste men hellre billigt eftersom man inte lär använda dom sen :P
2 mm i vänster! :) I höger har jag en hästsko som jag haft i läppen innan, antar att den är 1.8 mm.
De örat känner jag är svårare så ska försöka i duschen ikväll och köpa olivolja. ^^
Den jag fick igenom kittlas lite känns det som, eller kliar, eller sticks?
Men antar att det är normalt att det känns lite konstigt.
Gör inte ont utan vill bara klia sönder örat :P
Att det kliar KAN bero på att det har blivit lite torrt när huden sträckts, prova att smörja med lite olja eller salva :)
Och sant, bättre att köpa billiga smycken och inte bry sig om utseendet för man kommer ju ändå inte använda dem senare.
Och det är därför gängtejp är så bra, då behöver man bara ett smycke och sen de som man vill ha i när det är klart då :)
#15 Okej ^^ Slutade klia och sådär efter 1-2 timmar, så nu känns det ingenting :D
Ja, ^^
Gängtejp? Aldrig hört talas om ens.. haha, får ta och köpa det :)
Skönt om jag slipper köpa 3 mm sen och kan tejpa då ^^
Det andra får jag dock inte igenom. Har tagit varmt vatten på en handduk och haft mot örat och masserat med olivolja men den kommer inte igenom. =/ Lättare i duschen antar jag, men så satans trött så orkar ej duscha ikväll med :P
Hur hårt ska man trycka? Kanske bara är mesig och trycker för lite? Eller ska den glida igenom nästan bara? Vill inte spräcka ju..
#16 Vad skönt :)
Japp, säljs på byggvaruhus och sånna ställen. Kostar 19 kronor istället för att köpa nya smycken för var strl, kan ju bli ganska dyrt :)
Ett öra brukar vara segare, verkar vara så för de flesta. Mitt högra är segare än det andra, bara att försöka om igen tills det går :P
Hur hårt varierar ganska mycket från person till person, börjar det göra ont så är det dags att sluta helt enkelt :)
#17 Okej, :) Så om jag har 2 mm nu, kan jag tejpa på den till 4mm ? Eller blir det för mycket?
Får tjata på mamma att vi ska köpa när vi ska in till en större stad på onsdag :)
Mitt högra med som är segt ;P
Asså de spänner ju lite när man försöker om man säger så, vill bara ta i och trycka men vill inte de ska gå sönder och bli ett sår.:P
Kom även på att mina hål sitter rätt högt upp märkte jag, =/
Undra om det kommer bli fult då..? Ska bara ha upp till 7mm max.
#18 Japp, dock bättre att tejpa lite i taget så hänger örat med bättre, smycket blir ju mjukare av tejpen och då kan det ju bli lite svårare att trycka genom också.
Haha :P
På med lite vaselin så går det nog bra, värre om det börjar göra riktigt ont. Annars kan du ju vänta tills du orkar duscha, för säkerhets skull liksom :)
Jag har nästan alltid bara tryckt, har gått bra för mig i alla fall, dock lär inte mina växa ihop själva eftersom jag just tryckt på för fort. Måste sy när den dagen kommer.
#19 Fick igenom! :D Men gör lite ont, bultar lite eller sådär.
Värmde en sån värmedyna och hade på örat så det blev varmt, tänkte det kanske kunde göra några under, och jepp! :P
Oj, sy? Blir det inte fult och konstigt då?
Men om jag är försiktig ska dom väl växa/dra ihop sig igen om man inte töjer för många mm?
#20 Vad bra! Blir alltid ett sånt där litet Hallelujah moment när smycket glider i ;D
Nah, jag har sett väldigt fina resultat, gäller bara att gå till en som vet vad han eller hon gör :) Om du inte töjer så stort och töjer långsamt så bör det gå ihop, en del säger max 8 mm, andra 12 så det är ju svårt att veta hur stort man kan gå. Jag hade 8 förut som jag lät gå ihop och det var inga problem i alla fall.
Jag tkr inte att de sitter för högt i alla fall :)
Mitt ena sitter ganska högt men det är inget jag tänker på, tänker inte ens på att de sitter lite olika. (Pistolhål, jepp, sällan de blir lika :P)
#22 haha ja, blev lite smått lycklig ^^ haha.
Okej :) Trodde inte det var något man kunde, ^^ Fast dom kan ju de mesta nuförtiden :)
Känns bäst att ta max 8 då, alltid tyckt det varit fult med töjning innan faktiskt, vart bara några dagarsen jag började gilla det. :P Så man vet aldrig hur mycket det blir när man börjat antar jag.. ;P
Fast hoppas jag inte börjar gilla för stort, vill liksom ha lagom så det fortfarande ser ut som ett öra eller vad man ska säga, inte för mycket som en rund ring längst ner. Bra förklaring.. xD
Okej :)
Nog bäst att inte kolla för noga ;P sitter nog himla olika de flestas som gjort med pistol :P
#23 Haha, ja. Folk verkar göra lite av varje.
De flesta har svårt att stoppa när man väl börjat ;) Jag skulle bara ha 8, nu har jag tolvor som töjt sig lite med tiden :P
Så tänker jag med, vill helst inte att folk ska kunna se mina snibbar bakifrån. Vissa passar superbra i det men jag tvivlar på att det är min grej ^^
Sant :P Ja, det verkar vara så. Känns ju som att det inte borde vara så svårt att göra lika, man ritar ju ändå före..
En dum fråga men hur menar ni med att tejpa?
#25 Om du har en töjstav, eller claw t ex, så kan du köpa gängtejp. Vit tejp som finns bland vvs-grejerna i byggvaruhus. Istället för att köpa nya töjsmycken som bara blir liggandes kan du istället dra några varv tejp runt de mindre smyckena för att göra dem tjockare lite då och då :)
Roligare att lägga pengarna på fina smycken i den strl man vill ha när man är klar :)
Aaak okej då hänger jag med. Vad smart.
#24 Helt klart snyggast när örat fortfarnade har en form av ett öra ^^ haha.
En kompis ska töja ett hål, hon har med 2 mm nu och säger hon ska köpa 4 sen för att inte lägga ut onödiga pengar.
Vad är smartast? Antar att det är att ta 3 mm men..
Hur länge ska man vänta med att ta en mm till ? Ska till affären imorgon och se om det finns en 3 mm iallfall, skulle gärna även sätta i den imorgon då men vill inte förstöra örat. :P