Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 9475 ggr
jollycox
0

storasyster-tatuering

Jag har tänkt göra en tatuering för min mamma och pappa, typ skriva mamma och pappa eller så, men så kom jag att tänka på min storasyster, hon måste ju också vara med. Då tänkte jag att jag skulle skriva 'storasyster'(en enskild tatuering, inte ihop med 'mamma' och 'pappa'), men så tänkte jag att 'tänk om folk tror att jag är storasyster'. Jag har många tankar, vad tror ni? blir det bra att skriva storasyster? :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Maja2
0

Kanske kan du göra symboler istället? Stjärntecknen?

jollycox
0

#1 jo fast jag vet var jag vill ha en text-tatuering och det skulle passa så bra att skriva storasyster där(lagom långt).

Maja2
0

aha… ja, man måste ju känna att det blir rätt :)  Jag har en text-tatuering på armen som jag är SÅÅÅÅÅ himla nöjd med :)

Karmatarerskanise
0

Varför inte bara syster? :) Eller hennes namn.

jollycox
0

Namn vill jag inte ha. Skulle ju kunna skriva bara syster men det känns lite kort för placeringen, storasyster var liksom perfekt.
Om ni såg någon med en tatuering där det står storasyster, skulle ni tänka att personen var storasyster eller att personen gjort den för sin storasyster?

Maja2
0

#5 Vad andra tror att det betyder spelar väl mindre roll, huvudsaken Du är nöjd och har en stark känsla till ordet :)

jollycox
0

#5 Jo det är ju sant.

Karmatarerskanise
1

Precis, vad andra tänker är ju inte viktigt.
Skriv storasyster, du vet ju vad det betyder.

För övrigt hade jag tänkt på att du menar din storasyster om det står vid mamma och pappa.

Själv har jag en text som är spegelvänd. Ingen annan kan läsa vad det står, bara jag i spegeln :) Tatueringarna är ju våra, således ska man inte bry sig om vad andra tänker.

Maja2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här har jag på underarmen, och det är ju inte många som vet vilken innebörd den texten har för Mig.

jollycox
0

#8 Coolt med spegelvänt. :)
Jag har funderat på att skriva det på något annat språk, men man vill ju som inte ha på tex ryska om man inte har någon koppling till ryssland eller ryska språket.

#9 Den var väldigt fin. :)

Banankaka320
1

Jag hade nog tänkt att man var stolt storasyster, men om det stod storasyster och ett hjärta eller en symbol så hade jag tolkat det som att man har en storasyster :)

[FruStein]
1

Jag tänker att du borde fundera på placeringarna av dessa tatueringar för om du vill tatuera in din familj nu så kommer du förmodligen vilja ha något relaterat till framtida barn tatuerat också och då är det smart att lämna en bra placering till dem.