Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 1690 ggr
[Vargöga]
0

Gick sönder

Skulle försöka mig på att tejpa mitt töjningssmycke. Det kommer att dröja enda till onsdag innan jag får tag på nya. Kommer jag kunna köpa en störrestorlek fast jag inte har mina 2 mm inne nu?

[WickedAlly]
0

Hur gick det sönder när du tejpade? :o

Och det beror helt på hur dina öron är, om du har haft svårt att få i 2 mm så kan det bli krångligt.
Men du kan sätta i en vanlig ring, 1,6 eller något om du har och så kan då dra lite i den då och då så att hålla håller sig större än vad ringen är. Brukar göra det när jag töjer.

[Vargöga]
0

Den gick av helt och hållet. Skulle ta bort tejpen så drog jag för hårt.

[Vargöga]
0

Testade att sätta i en av de trasiga delarna i örat idag och det har redan dragit ihop sig. Måste töja om hålen igen innan jag börjar med nästa storlek.

[WickedAlly]
0

Tråkigt :/ 
Men, det finns en fördel, om man låter sina töjda hål gå ihop lite ibland blir de mer tålbara och starkare så det är inte bara dumt när det blir så :)

Karmatarerskanise
0

#4 Tålbara och starkare? Hur menar du då?

[WickedAlly]
0

#5 Öronen/huden blir starkare. Antar att det beror på att huden producerar nya celler när den töjs och när det får gå ihop blir huden lite tjockare eller något. Har hört en bra beskrivning av detta en gång i tiden, fast orden har försvunnit ur huvudet..