Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 3981 ggr
RosaKiwi
0

Tatuering vid viktminskning?

Hejsan allihopa!

Jag har en del tatueringar och haft en del piercingar (bara en kvar, pga inflammation i dem andra).'

Jag vill så gärna börja på min sleeve så smått eftersom det kommer att bli mkt pengar osv. Men om ca 24 månader ska jag göra en magoperation som gör att jag går ned i vikt. Kan dett förstöra sleeven? Hur mkt måsta man gå ned för att den ska förändras?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

Skogselva
1

Mamma har en tatuering på bröstet (en kerub), och när hon gick ned i vikt gjorde den det också, så att säga. Den är jättesmal nu. Det beror väl också på hur mycket överflödig hud du får på armarna, (om du tänker operera bort överflödet alltså) det finns ju risk att de måste skära bort en del av tatueringen också för att strama upp.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

mandariiin
2

Precis som tidigare nämnde så beror allt på. Alla kroppar reagerar olika. har en kompis som har gjort en sån operation och gått ner 30-40kg. Hennes tatueringar förändrades inte alls, och hon är tatuerad över stora delar av kroppen. Men sen på andra så kan det se jätte tokigt ut.

Om du redan nu vet att du ska göra en sån operation som kan förändra kroppen så pass mycket så är mitt förslag att vänta med tatueringen.

RosaKiwi
0

oki, tack! Känns bara så länge tills dess :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

nybbla
0

Det kan finnas en risk för det… Beroende på vilken hud du har och hur stor din sk. "hudkostym" blir så kan det påverka mycket…

Jag är själv en GBY:are och har haft tur med "kostymen" men det lilla jag "flobbar" påverkar de tatueringar jag har…

MVH Lotta Nybble

Karmatarerskanise
0

Jag råder dig till att vänta med tatueringen tills du gått ner i vikt. Man kan ju gå ner väldigt väldigt mycket efter en GBP op.

Dessutom blir ju tatueringen billigare sen när du blivit mindre ;)