Tatuering över ärr?
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av att tatuera över ärr?
Jag har två långa ärr över h-handrygg/underarm var av den på handryggen är ett ärr som är de skurit upp tre gånger…
Jag har i övrigt tokbra hud att tatuera (flertalet tatuerare som sagt det..) Men inte träffat någon tatuerare för konsultation när det kommer till mina ärr..
Jag är mest ute efter svar från de som tatuerat över ärr eller de som har gaddat över ärr…
Tacksam för svar// Lotta
Jag har ett operstions ärr på magen som jag tatuerat över och de vart väldigt bra, och ett gamalt piercing ärr vid naveln som vart okej.
Jag tror de är lättast att få de snyggt om du har ett platt ärr och går till någon gjorde de tidigare! för man får inte överarbeta ärret och fergen fastnar på ett annat sätt i ärret och de är en fördel om tatuerarn känner till de =)
Slänger upp en bild på min. Mitt ärr va 5 år gammalt när jag gjorde tatueringen och helt platt men lite mörkare än övrig hud. De syns knappt tycker jag.
Så superfin gadd!!! Vad fick dig att välja just det motivet???
Ärren jag har är platta ärr trotts att det karvat på rätt myket på samma områden… Jag är täckt i massor av ärr efter flertalet operationer.. Värst är det som är över hela magen.. (Tjockisoperation som de vart tvugna att öppna hela magen för att fixa…) Skulle även vilja täcka över det ärret.. Frågan är bara vad som skulle vara snyggt på en gammal kärring som jag… ;o)
Nå tips med tanke på att din är så fin?
Jag är ju ganska tokig i just gaddar och piercingar…
Ska göra en hals/nacke/rygg å överarms gadd nu på måndag.. Men vill verkligen täcka de andra ärren jag har över hela kroppen efter några klumpiga olyckor…
Om det är fler som läser detta inlägget så kom gärna med tips… Jag gillar smågalna gaddar och klassiska citat från "kultfilmer"
MVH Lotta
Tack =) man ser inte hela, men de är en lotus och de va en impulz då jag hade en ful liten ödla över naveln som jag ville täcka över. Så min tatuerare kom på att en stor blomma med blåsande löv skulle bli fint så han rita den på mig och så gjorde den direckt X)
De hade vart en fräch plasering! Men förstår att du vill täcka ärren först.
Jag är mycke för natur och djur motiv. Så typ flygade fårglar, fjärilar, trollsländor och blommor med svepande skuggor bakom. Eller en körsbärsgren med blommor och knoppar på. Man kan köra på oldschool eller japansk stil också.
Jag har några kassa gaddar som skulle behövas täckas över men det får komma med tiden… :o)
Jag är också glad i den typen av motiv samt filmcitat… Ska gadda mig nu den 18:e… Hals och nacken.. Det ska vara typ slingväxt med nå blommor och fallande blad + mina barns namn lite insnirklat i gadden så de smälter samman så att säga..
Risken blir väl att man är taggad överallt när man väl flyttar till ålderdomshem… ;o)