Piercing, och väldigt ung :P
Hej! jag e 10 år och vill ha en en piercing i: Näsan, Ögonbrynet, Naveln, Läppen och Tungan
!!! Men får inte för morsan
.. men jag sa att om jag piercar näsan själv då? då sa hon okej, om DU gör det SJÄLV!! (hon trodde inte ja va allvarlig)
Så nu har jag liksom tagit det på allvar
är det nån som vet vad man ska ha för nål hur man undviker infektion var jag ska köra igenom nålen OSV?
Man ska INTE göra det själv om man är rädd om sig.
Riskerna är stora att något går fel.
Du får vänta till du har åldern inne.
Vi stödjer inte hemmapuleri på den här sajten, därför låser jag tråden.
För det första så vill jag aldrig uppmuntra någon att pierca sig själv. Det kan bli riktigt hemska infektioner även fast man kokar nålen osv osv. Det är bättre att du frågar din mamma, pratar med henne om det och låta henne förstå att du verkligen vill. Om du är säker på det. Du är trots allt inte så gammal än, så hade jag varit dig hade jag väntat lite med att pierca mig :)
Vänta tills du är gammal nog! Att pierca sig själv är det absolut dummaste man kan göra! Vänta några år, få tillåtelse av förälder och få det ordentligt gjort av kunnig personal på en riktig piercingstudio. För näspiercing kan åldersgränsen vara lägre än för övriga piercings som tex. ögonbryn. Säger dina föräldrar nej även när du nått åldern som studio godkänner i målsmans sällskap, vänta tills du är gammal nog för att själv stövla in i en piercingstudio. Det är INTE coolt alls med sneda, infekterade piercingar eller ärr utav piercingar man tröttnat på!
Jennie