Hur gå tillväga?
Hellu!
Det är som så att jag går och funderar på att ta tattuerings oskulden. Jag har ett "färdigt" motiv som jag har velat ha i 3års tid. Bilden har jag ritat upp på ett ungefär. Men skulle vilja se den ordentligt uppritad.
Nu kommer tusenfrågor 
Hur gör jag för att välja tattuerare?
Kan man få sin bild uppritad utan att boka tid?
Är det någon som kan tipsa om någon bra studio i sthlm?
Om man gör en black and grey tattuering över skulderbladet typ 15x15cm ska man räkna på 2000 för kalaset.
Alla tips och råd är välkomna!
I want to be like the patronsaint of reality.
För att välja tatuerare får du gå runt och titta i studiorna och kolla deras fotoalbum så du ser vad de kan göra.
Visst kan en tatuerare rita upp en bild utan att man bokar tid, men då får du nog betala för bilden. Det bästa är ju att du låter tatueraren som ska göra tatueringen rita upp bilden.
Priser kan jag inte svara på, beror helt på hur detaljrik bilden är. En del sutior tar betalt för tiden, andra för motivet.
Hur gör jag för att välja tattuerare?
Du väljer genom att höra dig för med andra och kolla deras bilder.
Kan man få sin bild uppritad utan att boka tid?
Ja, men jag rekommenderar helt klart att den som ritar upp den även tatuerar den. Har tatueraren satt sin prägel på motivet blir det oftast bäst om denne även får slutföra projektet.
Är det någon som kan tipsa om någon bra studio i sthlm?
Sthlm är inte min starka sida, men det finns det nog andra som har koll på.
Om man gör en black and grey tattuering över skulderbladet typ 15x15cm ska man räkna på 2000 för kalaset.
Priset är otroligt individuellt och sätts efter hur lång tid tatueringen beräknas ta, vilket kan skilja mycket beroende på detaljer etc.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tusen tack för era jätte bra svar!
Det jag tänkte på var om man kunde gå till en tatuerare få sin tatuering uppritad och sedan känna efter om man är helt nöjd innan den tatueras. Eller om dom gör allt på en gång så att säga 
Motivet är en oldschool svala men lite annolunda och med ett band med text under. Den är ganska "clean" Med mest linjer 
Egentligen har jag väl till 100% bestämt mig att jag vill göra just det motivet jag ska bara våga dit oxå ;)
Det är klart att man får komma med synpunkter :) Den ska ju sitta hela livet. Du kan ju gå dit en vecka eller så innan det är dags och kika på vad tatueraren ritat :)
Jag har alltid gått till studion när bilden är uppritat för att kolla på den och känna efter om den känns rätt. Gör den inte det så säger man till och så får tatueraren göra ändringar.
Nu har jag pratat med tattueraren. Hon vill i princip göra om den helt och hållet. Det känns väl så där då jag vet exakt hur jag vill ha den. Hon gav mig kostnads förslaget på 3000kr för en tatuering som är 10X10 cm. Jag vet inte riktigt men det känns lite mycket för en så pass clean och "enkel" bild. Vad tycker ni?
Vet ju inte hur bilden ser ut, så angående priset kan jag inte svara.
Du får väl kolla upp fler studior som är bra och fråga om prisförslag från dom,och kolla hur mycket dom vill ändra.
Känner tatueraren att motivet inte blir bra, att den inte kommer kunna göra det rättvisa så vill dom gärna ändra på det så de känner att det blir bra.
Hon ritar inte upp någonting utan att boka tid och då måste man betala 500kr. Man förstår ju henne med hon måste ju få betal för sitt jobb. Men 500kr för en skiss som man kanske inte blir nöjd med.. jag vet inte riktigt..
Det är den här bilden jag ska göra :) Detta är bara en råskiss som jag har gjort i darorn ska tillkomma lite skugga osv på den.. Ska vara en annan font med..
#8 Blir du inte nöjd ändrar hon ju självklart på den. Både du och hon ska vara nöjda.