Helix?
Hur länge tid tar det för en helix piercing att läka sig?
För en del tar det 8 veckor, andras läker aldrig. Eftersom det är i brosket är det vanligt att man har mycket problem med dom.
Nice! Piercade mitt helix för 4 veckor sen o det verkar som att det håller på att läka sig väldigt fint :)
Mina läkte väldigt fort, tog runt 4-5 veckor. Då kändes de åtminstone läkta och det gick fint att byta smycke. Men som #1 säger så är det ju väldigt olika :)
Jag tog mitt för 1 år sedan, fortfarande inte helt läkt :/ :)
Shit va jobbigt det låter :/
Tog min för typ 5-6 veckor sedan, och jag dör än när någon ger mig en snabb kram, haha.. Alla har ju tydligen på automatik att sätta huvudet till vänster på folk.. och jag har min helix i höger öra så.. Jag döööör när dom stöter i den. Ajajaj :(
Till helgen är det 2 veckor sen jag gjorde min och jag tycker redan den verkar helt ok. Gör inte ont och har inte heller vätskat sig nånting.
Jag har två helixer (eller ja en helix och en till en bit nedanför men den är fortfarande i brosket) och den ena gjorde jag för ca 1 år sen och i början tyckte jag att den läkte fint men så fort jag böt smycke så började den strula och det gör det nu hela tiden fram och tillbaka. Det går dagar då jag inte känner av den och det går dagar då det gör ont i hela örat. Den andra helixen, gjord för typ 3 månader sen? Eller två kanske, iallafall, den var väldigt strulig i början men nu har den skött sig bra ett tag.