Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 3246 ggr
AngelicamedC
0

Gadd på magen efter bebis!

Joo, jag har en del funderingar på och gadda magen, typ mellan naveln och häften. Men, har hört att det kan gå ganska dåligt om man vill ha barn efter en placering där. Tänkte fråga om någon/några kanske vill lägga upp bilder på "efter-bebisen-kom-bilder"?

Skulle vara jätte snällt! Både om det gick bra eller dåligt. Den jag kanske ska göra kommer vara ganska stor och kommer inte gå en lapp direkt, om man säger så :)

Puss på er! :)

[Vargöga]
0

Jag vill också gadda magen. Har fött tre barn och blivit överviktig så när jag blivit smal så skall jag göra detta för jag vill inte att tatueringen skall se förvriden ut.

Karmatarerskanise
3

Har inga bilder men har en väninna vars tatuering blev riktigt ful efter graviditet. Den satt i och för sig i svanken, men jag kan ju tänka mig att det varit ännu värre vid magen/sidan.

Hoppas någon har bild att visa dig.

[FruStein]
0

Jag skulle verkligen rekommendera att du väntar efter att du fött de barn du vill ha. Det kommer jag att göra.

hus-musen
0

Det är lite olika, har sett en del tattueringar som blivit helt förstörda, och andra som klarat sig fint. Problemet är ju att man inte vet hur det kommer att gå innan. Samma med de där snygga tattosarna på sidan från revbenen och ner mot höften, de kan bli väldigt utdragna och fula efter en gravidmage eller så klarar de sig.
Allas kroppar är ju individuella. 
Jag skulle inte tattuera själva magdelen utifall.

Googlade på tatto belly pregnancy, fick en del "roliga" bilder http://tradtattoos.com/post/7503862527/tattoo-pregnancy
http://www.realself.com/question/mini-full-tummy-tuck-affect-tattoo

Eller googla på gravid+ tattuering så finns det en del med.

Qui dormit, non peccat

[WickedAlly]
0

Jag skulle också väntat, vet med mig att jag har lätt för att få bristningar utan att ha fått barn och jag vill inte ens tänka på hur mycket jag kommer ha efter barnafödande. Känns ledsamt om det skulle gå helt åt skogen.

AngelicamedC
0

joo, ni har säkert helt rätt! Är väldigt sugen bara, de är ju så himla snygg bara :)

Revbenen säger ni? Jag som tänkte typ köra hela revbenen och ner mot höften (fast höften fattar man ju kan bli förstörd eftersom man bli ganska rund där också :)) men vi får se, :)

Tack iaf hörrni!