Hur ont ska det göra?
När man töjer, hur ont ska det göra? Ska det verkligen inte kännas alls eller ska det göra lite små ont?
Har 2 mm och i affären här fanns bara 4 mm, men i början är den ju typ 1.6 mm och uppåt (är typ en lång grej bara), fick igenom till 3 mm ungefär tror jag och haft i 2 dagar och önska det gick att få igenom ända in eftersom den hänger och ser dum ut och är inte så skönt.. :P
och funderar på om jag är för feg och inte vågar tycka tillräckligt hårt bara?
Eller ska det bara glida igenom?
Vet man inte ska gå upp så fort i storlek, men hela örat kan väl inte spricka iallfall? Alltså så det går sönder?
Vill som sagt bara få igenom eftersom jag inte får tag i någon 3 mm här, och har inte råd att beställa en.
Det är vanligt att det gör ont om du pressar för långt. Ta det lugnt.
Var försiktig. Får du massa sprickor kan det vara problem med läkningen sen.
Gör så att du försöker att flytta in den 1 millimeter varje dag. Försök hela tiden tills det gör ont, och sluta sen. Efter en vecka kan du säkert få in hela :)
Du kan ta ut den ur örat och töja med handen. Sätt på en film eller något och massera örsnibben. Efter ett tag blir den varm och mjuk, och därmed töjlig. Prova då att sätta in töjningen igen.

Det ska inte göra ont alls, börjar det göra ont så sluta och vänta tills örat läkt.
Spräcker du örat kan du få infektioner och annat skit, så det är bara dumt att stressa. Vill du ha ett större hål snabbt så kan du gå till en piercare som tar en punch och gör ett större hål :)
Qui dormit, non peccat
#1 Gör pissont när jag kommit en bit, iofs är jag grymt känslig men.. :P
Får ta och prova det :) Tack ^^
Ser sjukt dumt ut, hänger mer sån framför än bakom :P Skulle dock kunna vända på den ju, hmm.. ^^
Gör det så ont när du rör vid den så har du gått för långt :) Var försiktig och ha inte för brottom :)
#2 Säker? Känns konstigt om det inte ska kännas något alls när man trycker in något som är större liksom.. :P
Men ska ta det försiktigt :)
Att göra ett större hål vågar jag inte alls. :P
Det svider och gör ont när jag töjer mina men jag trycker in sakta varje dag och tills slut har jag mitt smycke inne så långt som jag vill ha den. Efter att den inte gör ont som börjar jag att vrida på smycket lite nu och då så att den vänjs vid det större. Sen efter några dagar så kan jag ha i det större smycket utan att det gör ont.
Alla har olika smärtgräns, om du säger att du är känslig så töj väldigt sagta, 0.5mm åt gången i början och sen öka till 1mm vart efter hålet blir större. För mig gjorde de ont när jag börja med en 4mm men de va överkomligt för sån är jag, men nu när jag har 10mm och när jag går upp 1mm så känns de ingeting.
Så jag tror att de har med hur töjd/slapp hålet och huden redan är, alltså större töjning känns de mindre.
#7 Kan det ha något att göra med hur många gånger man tagit hål?
För jag gjorde mina med pistol som de flesta andra när man var liten, gick väl i 3an. Tog ut det en dag och det blev en hinna över så vågade inte trycka igenom så tog om.
Har tagit 3 gånger i ett öra och 2 i det andra. Man brukar ju känna att något finns där inne när man tex masserar öronsnibben utan smycke i.
Har nu iallfall tagit en tops och tejpat lite så den är 3 mm ungefär tror jag och har i. Sen kommer jag öka lite med tejp.
Har inga pengar att köpa en massa smycken för som jag inte kommer använda sen, så detta får funka. :P
#8 Ja de kan de, för man får som en hård ärr-vävnad runt hålet när de läker ihop och de kan jag tänka min är svårare och gör ondare att töja sen.
Haha de va smart! då kan du själv välja storlek och göra de sakta. Så fortsätt med de :)
#9 Jo, har ju alltid känt att de är nå hårt där inne, så kan nog stämma att det är svårare och gör ondare då.
haha ja, har såna gummiringar som är på och klipper den rätt kort så ser nästan ut som en stav faktiskt. ^^