Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3027 ggr
Jiels
0

Töjning samt "vanligt" hål?

Jag är väldigt sugen på att töja mina öron, tycker det är så fruktansvärt snyggt! Men samtidigt har jag så otroligt många snygga örhängen som jag inte skulle kunna använda då. 
Är det någon här som har kommit på ett sätt att kombinera detta? Bild kanske? 
Har några fejk-töjningsörhängen, men det känns inte som samma sak… =)

If you don´t live for something, you´ll die for nothing

[Em_I_Am]
0

Jag gör en del örhängen själv och då använder jag såna här: http://www.pandurohobby.se/Katalog/10-Smycken-Accessoarer/1015-ArmbandRingOrhange/101510-Metall/1/310525-Oronkrokar-40-mm-5-par-silverf

Köpte de största jag kunde hitta o de passar i mina 8mm töjningar. Nackdelen är att de då blir ganska långa och ju bara funkar om man har örhängen som är som hängen bara.

Annars har jag tyvärr inga idéer.

Salish
0

Jag brukar böja till den här lilla kroken så att den får en rak sida som sitter genom tunneln. Svårt att förklara dock.

patronsaint
0

Beroende på hur stor töj man har kan man ha dubbla i. Alltså om du har en på 2mm och ett hängsmycke "under" så kör jag :)

I want to be like the patronsaint of reality.

Jiels
0

Tack för svaren! Glad

#1 Det var ju ett bra förslag att ha just "krokar". Dock funkar det ju inte, som du skrev, till andra typer av örhängen.

#2 Menar du att du böjer till den runda delen som sitter just genom hålet så att den blir rak där?

#3 Mm, kan vara ett alternativ. Men jag hade nog tänkt mig en töjning på kanske 8mm och jag ska göra det.

Funderar på om det kan finnas något töjningssmycke, typ plugg, som har som ett litet hål i sig som man kan fästa de örhängen som bara har som en "pinne" på sig. Men har inte sett något sådant…

Salish
0

4# det var precis så jag menade! Det finns hudfärgade silikontunnlar, du kan ju köpa såna och "pierca" dom och sätta örhänget i!

Jiels
0

#5 Det var ju faktiskt en riktigt bra idé! =) Hm, nu får jag nog ta och fundera rejält på det här. =D