Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 2091 ggr
Henrik93
0

Rapsolja bra till det mesta?

hejsan igen!

hittade nyligen en flaska kallpressad rapsolja i syrrans badrumsskåp. Som förövrigt är avsedd för massage på barn och vuxna, inga tillsatser.

Provade att massera mina örontöjningar med denna olja, och det kändes väldigt bra!

nu undrar jag om någon har erfarenhet av att massera in det i samband med annan piercing, i mitt fall bröstvårtorna, som jag nu haft piercade sedan i mars, och inga problem med dom, och det kom bara högst 2 små droppar blodplasma/var ur vardera. och jag tänkte om man kan smörja bröstvårtorna med rapsolja för att "hålen" ska bli finare typ.

för nu är huden vid hålen lite spänt typ. inga keloider eller något, bara lite ljusare och.. ja svårt att förklara. men kanske kan lägga in en bild sen! tack så mycket för svar på förhand!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Karmatarerskanise
0

Vet inte om man ska använda fett för oläkta piercingar. Det täpper kanske till?

Henrik93
0

jaha, jo kanske. Har använt helosan på bröstvårtorna en gång, men då fick jag små finnar på dom. (överkänslig hy som älskar att piffa upp utseendet med finnar om man provar något som verkar främmande.) men dom gick bort efrer några dagar. Så just helosan var väl för fet.:$ tack för tipset iallafall. dom har uu läkt utvändigt. Men insidan tar ju sin tid. kan passa på att fråga om någon bytt bröstpiercing smycken själv första gången? Bör man gå till väga på något speciellt sätt någon "teknik"? kram på er!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer