Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 2089 ggr
Emelie__
0

Alla med navelpiercing :)

Hej hej ..jag ska ju ta navelpiercing nästa vecka .. Jag vet att man ska rengöra morgon och kväll… Men hur ska man göra ? Ta ut den eller va? Kommer köpa rengöringsmedel från apoteket och ibland köra med saltvatten. Sen har jag idrott på måndagar och tisdagar ..just nu har vi utegympa och är mycke och rör oss och springer i skogen .. Hur ska jag göra då ? Ska jag int vara med den fösta veckan eller finns det ngt annat sätt ? Sen vet jag att jag int kommer kunna bada så mycke i sommar … Men de får jag ta . Man ska ju int sola så mycke men kan man vara ute i solen med magtröjja ? Skulle man kunna ta bedövnings salva innan man tar den ? Ja skriv ALLT ni vet om navelpiercing vill veta allt och lära mig massor ! Tack i förväg :)

Emelie__
0

skriv då :/

mie65
0

Det finns rengöringsmedel att köpa från piercingstudion.

Nej, du ska inte ta ur piercingen vi rengöringen utan använda tops doppad i antiseptiskt att göra rent med.

Bad rekommenderas inte. Dusch är ok. Hur det är med solandet har jag sämre koll på men antar det är ok.

Karmatarerskanise
0

Koksaltlösning är bra att använda som rengöring. Man ska aldrig ta ut sin piercing innan den har läkt.

Angående gympan så får du ta det lungt fram till dess att den har läkt.
Solning är inte bra, det gäller alltså all sol som du utsätter piercingen för.

Du får fråga piercingstället om de tycker det är ok om du bedövar innan. Vet att en del inte vill det eftersom huden tydligen kan dra ihop sig eller något liknande och det kan resultera i en sned piercing.

Salish
0

Det  beror väldigt mycket på bedövningsmedlet. Jag fick en speciell bedövningssalva när jag gjorde en helix. Piercaren sa att man inte bör använda vanlig bedövningssalva för att det gör att huden drar ihop sig och bidrar till mer blodflöde, eller nåt sånt. Men den här specialsalvan jag fick påverkade inte huden alls.

[RoxannaH]
0

Jag tror inte att bedövning innan behövs. Jag tyckte inte att den piercingen kändes alls. Visst det är individuellt. Men det görs så snabbt så innan du hinnder känna att det gör ont är det klart. Sen kan man vara lite små öm efteråt men det är inget farligt alls.

En rekomendation, akta dig för skärp om du har lite högre midja på byxorna eller så. Jag fastnade hela tiden i skärpet med min. Inte så värst skönt.

Om du har fler funderingar, så fråga piercaren. Man brukar få med skötselråd från dem. Ibland ingår rengöringsmedel ibland inte. Fråga vad dem rekomenderar.

Tänk på att när man piercar under sommaren / våren, när det börjar bli varmt ute svättas man ofta, så infektions risken är större.

Lycka till!