Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4671 ggr
dragonstar
2

Sleavs på tjejer

Jag vill se hur ni tjejer ser ut i slievs. Sitter och funderar på att göra något på överarmen men är av den spinkiga varinten och är rädd att det bar aser dumt ut.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[FruStein]
0

Vad har du tänkt dig för motiv? Jag funderar på en halvsleeve (ner till armbågen) med temat "svensk sommar" med prästkragar, blåklockor, smultron, någon humla… Men det är som sagt inte gjort ännu.

Karmatarerskanise
0

Vet att tex Liss, vår Sajtvärd har en halv i alla fall :)

dragonstar
1

1# Det jag fundert är typ en Shamanresa inspererad tatuering. EN kvinna som står sitter och slår på en trumma eller har den bredvid sig och runt henne är en massa djur andar i fårm av Räv varg katt fåglar hjort och anant osm kan funka.  Men den finsn inte riktigt på papper utna bara i mitt huvud och jar har inte sätt någon liknande tatuering innan så har inget att gämföra med.

2# Vad kul =) Kvinnor kan passa riktigt bra i Sleavs =)

[WickedAlly]
0

Jag har en havlfärdig 3/4 sleeve, dock har jag inte så smala armar så tror inte att en bild vore till någon större hjälp tyvärr.

dragonstar
0

#4 vi ser järna bild endå ävne om du inte har sam kroppsbyggnad so mjag =)

[WickedAlly]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en superdålig, hittade ingen annan :P

Magrat
0

Nu har jag ingen bild (eftersom det inte är jag som har den, inte heller har jag någon sådan kroppsbyggnad ;)) men jag jobbade med en tös som var väldigt kort och smal, hon hade en riktigt snygg halvsleave med havsmotiv.

Den såg riktigt bra ut på henne, men har för mig att den var tecknad för fri hand direkt på armen så den var ju från början målad för att passa just hennes arm. Men som sagt, riktigt snygg färgtatuering med massa detaljer så visst kan en halvsleave se bra ut även på väldigt smala armar.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

dragonstar
0

#6 tack för bilden Ser intresant ut är det en Påfågel jag ser huvudet på?

#7 Ja jag vill ha en gråskala men tänkte ju be tatueraren att hjälpa att få det att passa just mig. Så som du säger så är det nog bra att den frihandsmålas lite på vissa ställen just för att smälta in bra i ens krippsform =)

[WickedAlly]
0

#8 Japp, stämmer bra det :) Fattas en del detaljer så det är svårt att se även irl :P

Min frihandas delvis, just för att följa kroppen och dessutom är det svårt att rita något på papper som passar armens proportioners perfekt :)

JossanH
0

#1 Det är mitt tema också ;) Har redan en halv sleve med svensk sommar, en liten på halsen och hela bröstet fyllt med svensk sommar :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Nomad
0

Jag tror inte det finns nått som fungerar bara på killar utom möjligtvis vissa på bröstkorgen men de är ju för att tjejers anatomi är lite i vägen där XD sleves är ascoola vem de en är som har dem så länge de är ett snyggt motiv ;) gillar verkligen påfågeln btw.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Salish
0

Tycker att det är jättesnyggt oavsett vad man har för armar. =D

Mischa
0

Jag är väl partisk eftersom jag själv har det med smala armar , men tycker det är snyggt oavsett hur man ser ut, hellre något rejält som täcker armen än något pyttigt mitt på.

Det enda jag ångrar är att jag inte gick hela vägen in till armhålan, kan störa mig på att det är väl mycket "naken" hud i området.

≧◔◡◔≦

dragonstar
0

ja jag har mer ch mer börjat gilla tanken med en sleav. =)

axilur
0

#13 Vill se bild på din! :)

/Anneli

Mischa
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 Har ett när den var nygjord

≧◔◡◔≦

Anibaz
0

#16 Läckert!

Liss
0

Jag har ingen bra bild på min och den är inte färdig än heller. Men naturligtvis passar tjejer i sleeve oavsett. Jag ska bygga på min så den går ner en bit till också.
Nackdelen när man har smala armar är ju att det inte får plats lika mycket ;) Men annars ser det lika vackert ut ändå.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆