Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2570 ggr
[Kajsa91]
0

Ska pierca nacken!

Mamma har lovat att betala en nackpiercing till mig när jag klarat körkortet (vilket jag gör om jag inte misslyckas den 19! :D)

Såå jag har en massa frågor..

Är det dumt att göra det nästa månad? Är det bättre att vänta till i höst?

Är det sant att man kan bli förlamad om dom gör fel?

Är det svårläkt?

Något man bör tänka på? :)

Ska självklart prata med han jag brukar pierca mig hos med, men känns bra att få svar på frågor här med, höra lite vad folk säger och sådär. ^^

Karmatarerskanise
0

Förlamad tror jag inte det är någon risk för om dom inte börjar rota i dina nackotor och ryggmärgen ;) Men det är möjligt att det går stora nerver där, så det gäller att dom vet vad dom gör.

Jag hade väntat till hösten, eftersom bakterier trivs bättre under sommaren.

Det är ganska svårläkt eftersom det sitter som det gör.

Rengör noga, följ alla skötselråd. Pilla inte med smutsiga händer och låt ingen annan göra det heller.

[Kajsa91]
0

Haha man vet aldrig, xD Alltid hört det ;P Precis som att tungan ruttnar om man inte rengör en dag ;) haha!

September ? eller är det förtfarande för mycket sommar då?

Pilla blir lätt att låta bli för den sitter där den sitter, (inte ofta man sitter med händerna i nacken.. :P).
Men kan man rengöra själv? För bor själv så ingen som kan hjälpa.
Räcker det tex att ta en bommulsgrej med rengörningsgrejs och trycka där på?
Svårt att se liksom =/

gaabriellaaa
0

#2 september är väl typ den värsta tiden tror jag? jag skulle vänta längre.

Karmatarerskanise
0

Augusti och september är rötmånader, så det avråder jag dig från. Angående rengöringen så kan du ta en mugg, hälla i saltlösningen i den och sedan hålla den mot piercingen. Lite trixigt att klara det utan att spilla, men det ska gå. Annars får du skaffa en hand spegel så du kan se vad du gör när du rengör med tops.

[Kajsa91]
1

Trodde det var juni-juli som var rötmånad :P
Blir det att vänta till oktober-november då, attans.. Dumma mig som inte snabbade på lite mer med körkortet så jag var klar i April..

Tack för tipset, lite spill får vara okej ^^
Och en handspegel ska inhandlas :)

JossanH
0

Vad jag har hört spelar det inte så stor roll om man gör den under sommaren eller inte. Det du ska tänka på är att inte bada och sola den i början och vara försiktig med hår och kläder runt den.

Det du ska tänka på när det kommer till så ytliga piercingar är att risken är väldigt stor att den kommer stötas ut av kroppen. Men ibland är det värt det ändå, bara att få ha den ett par månader ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Kajsa91]
0

Nej, har med hört att vissa säger att de inte spelar så stor roll.
Men alla är ju extremt petiga med allt under sommaren där. Säger att man inte kan ha någon mat framme innan det blir förstört osv..
Skulle dock själv aldrig äta mat som stått framme en timme varken på sommaren eller vintern, :P

Jo, är rädd för det =/
Är ju tänkt jag ska göra dermal anchor, två st. Så det ser ut som att det är en stav då jag tycker det är snyggast..

JossanH
0

Ska du göra dermals så är det ju en annan femma. De är även lättläkta vad jag vet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Kajsa91]
0

Jaså? Det var ju bra ^^
Känns som det är bästa att ha i nacken, men kanske har fel. Får fråga piercaren med.. Men en stav igenom vågar jag inte ha.

JossanH
0

#9 De stöts inte bort lika lätt heller så tror inte det är någon fara. Är själv sugen på att göra 2 dermals i nacken.

Sajtvärd på Iller.ifokus