Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2134 ggr
Emelie__
0

Äntligen!

Hej hej .. Har äntligen tagit Helix…tog de igår ..Är värkligen super nöjd Fast nu har jag lite frågor och är super tacksam för svar :) *kan man bada innan de läker helt ? *om man rör de lite snabbt (råkar) finns det risk för infektion ? *ska jag rengöra morgon o kväll ? *gör de ont när man byter från läköronhänget ? Och släng gärna in annan info ;)

Emelie__
0

Skriv nu da :(

[Kajsa91]
0

Eftersom det kan ta ett år innan den läker så skulle jag bada om jag ville om jag var du. :) Beror ju på hur rädd man är, men jag har aldrig varit sådär jättepetig.

Risk finns såklart alltid, men även där så har jag inte varit med om att det blivit infekterat av att jag suttit och pillat. Otur om det skulle bli värsta infektionen om du bara råkar röra till.

Ja, det är vad folk brukar rekomendera :)

Nej, det gör inte ont enligt egna erfarenheter :)
Beror dock på om du tagit med pistol eller hos en riktig piercare..?
Tog mina med pistol och smycket sitter så sjukt hårt så det gjorde ont att få bort det eftersom man fick slita och dra, men att stoppa in ett nytt känns inte alls.

Salish
0

*kan man bada innan de läker helt?

Ja, men jag skulle nog vara försiktig med att doppa huvudet om jag badade i en sjö, hav eller badhus. I badkar och så går nog bra

*om man rör de lite snabbt (råkar) finns det risk för infektion?

Du kan riva upp såret om du pillar på smycket, det har jag gjort. Inte kul.

*ska jag rengöra morgon o kväll?

Ja, det är bra att göra i början.

*gör de ont när man byter från läkörhänget?

Det beror på. Jag bytte till en ring efter en månad, det var inte kul! Fick en stor infektion och fick gå till en studio och få en lång stav insatt.

EmyJ
1

Lilla gumman. Du skriver inlägget 19.29 och kl 20.05 är du irriterad över att ingen har svarat. Folk sitter inte vid datorn hela tiden. Vill man ha hjälp och råd bör man hålla sig lite ödmjuk annars blir folk bara irriterade.

Tycker att det är lite konstigt att du inte har fått några råd från din piercare? Eller tog du med pistol?

Hoppas allt går bra med din piercing!

www.kickemcattery.se

Emelie__
0

#2 okej tack så mycke :) #3 tack :) #4 var ju int irriterad , men om du tog de som om jag var irriterad så okej . Tack :)

VeronicaKahlbäck
1

#4 Vilken sjukt dryg kommentar, varför "lilla gumman" någon?

Mest du som läst in en ton i inlägget som jag faktiskt inte tror TS haft.
Om du blir irriterad är det väl bättre att inte kommentera?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[WickedAlly]
0

#6 Min tanke också..

Emelie__
0

Tack alla :) Har ni lite info om det kan ni alltid slänga in en kommentar ;)

Emelie__
0

Nya frågor, haha ;) *hur vet man när den är helt läkt ? *hur vet man när den är infekterad ? *ska man snurra på öronhänget ? *är de okej att pilla lite på det med nytvättade händer ? *är de supernnoga med rengöringen ? *jag tog min helix i onsdags (30/5) och jag kan ligga på den sidan jag har helixen (vänster) …är de ett bra tecken ? Är supertacksam för svar c;

[Kajsa91]
1

Förstår inte varför alla är så himla noga, vill du snurra på den så gör det. Vill du pilla när du tvättat händerna, gör det..

Inte så att ditt öra ruttnar och trillar av direkt.
Allt beror ju på hur känslig man är, hur bra saker läker på en osv.

En gång var jag jättenoga mer rengörning, blev infekterat.
Så nu tvättar jag nya piercingar de 3-4 första dagarna sen bara annars när jag duschar liksom.
Så att vara för noga är inte bra för mig iallfall.

Infekterd om de kommer var, gör skit ont om du rör, ser rött ut osv osv.

[Kajsa91]
0

Sorry för jag lät som världens bitch xD haha